چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 111373

آمارها حاکی از رشد بی‌سابقه نرخ ابتلای کودکان به دیابت‌های نوع 1 و نوع 2 طی هشت سال اخیر است.

سلامت نیوز: آمارها حاکی از رشد بی‌سابقه نرخ ابتلای کودکان به دیابت‌های نوع 1 و نوع 2 طی هشت سال اخیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دانا دابلی، سرپرست اصلی این مطالعه می‌گوید: از آنجا که دلیل اصلی ابتلا به دیابت نوع 1 همچنان نامشخص است، بنابراین دلیل افزایش ابتلا به این بیماری نیز همچنان نامشخص است اما به نظر می‌رسد عامل مشخصی وجود دارد که باعث تغییر شرایط زندگی در آمریکا و سراسر جهان شده و این عامل در نهایت منجر به افزایش نرخ ابتلا به دیابت در سنین پایین‌تر شده است.

متخصصان در این بررسی اطلاعات مربوط به بیش از سه میلیون کودک و نوجوان ساکن ایالات کالیفرنیا، کلرادو، اوهایو، کارولینای جنوبی، واشنگتن و سرزمین‌های محل سکونت سرخپوستان آمریکا در آریزونا و نیومکزیکو را مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعات نوجوانان 19 سال و کم‌سن‌تر از حیث ابتلا به دیابت نوع 1 و کودکان سنین 10 تا 19 سال از نظر ابتلا به دیابت نوع 2 مورد آزمایش قرار گرفتند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد از سال 2001 تا 2009 میلادی میزان ابتلا به دیابت نوع 1 از 5000 مورد به حدود 6700 مورد افزایش یافته که این رقم حاکی از رشد 21 درصدی است. از نظر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز در همین بازه زمانی شمار مبتلایان از 588 مورد به 819 مورد افزایش یافته است که این رقم حاکی از رشد 30 درصدی است.

 در این مطالعه تنها گروهی که شامل افزایش ابتلا به دیابت نشدند ملیت‌های «هندوآمریکایی» و آمریکایی‌های آسیایی‌تبار بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha