چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

قضات دادگاه کیفری استان تهران تصمیم‌گیری درباره زنی که متهم است شوهرش را به قتل رسانده به بعد از انجام تحقیقات تکمیلی درباره ادعاهای متهم و همدستش موکول کردند.

سلامت نیوز: قضات دادگاه کیفری استان تهران تصمیم‌گیری درباره زنی که متهم است شوهرش را به قتل رسانده به بعد از انجام تحقیقات تکمیلی درباره ادعاهای متهم و همدستش موکول کردند.

این زن 29‌ساله که فریده نام دارد متهم است در پی برقراری رابطه با مردی دیگر، شوهر خودش را که اسماعیل نام داشت به قتل رسانده است. کارآگاهان جنایی پلیس تهران بعد از آنکه از کشته‌شدن اسماعیل در خانه‌اش مطلع شدند به محل حادثه رفتند و تحقیقات را آغاز کردند. آنها با توجه به شواهد و نشانه‌های موجود، به فریده شک کردند اما این زن قتل را انکار کرد و گفت: «زمانی که این اتفاق افتاد من در خانه نبودم. وقتی از منزل بیرون رفتم او خواب بود و وقتی برگشتم دیدم شوهرم فوت شده است.»

کارآگاهان حرف‌های فریده را باور نکردند و به بازجویی از وی ادامه دادند. زن جوان این بار ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت خودش زمان حادثه خواب بود و نفهمید چه اتفاقی برای اسماعیل رخ داد. در این میان کارآگاهان مدارکی به دست آوردند که ثابت می‌کرد این زن با مردی به نام جواد رابطه دارد.

پیامک‌های ارسالی این زن وجود رابطه را تایید می‌کرد. فریده وقتی دوباره تحت بازجویی قرار گرفت به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: «با اسماعیل اختلاف داشتم به همین دلیل او را با روسری خفه کردم.»او همچنین رابطه با جواد را نیز قبول کرد و این مرد به‌عنوان همدست فریده بازداشت شد. دو متهم بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران معرفی شدند و روز گذشته پای میز محاکمه رفتند.

در این جلسه ابتدا نماینده دادستان فریده را به مشارکت و جواد را به معاونت در قتل اسماعیل متهم کرد و خواستار مجازات آنها شد و سپس اولیای‌دم مقتول نیز گفتند خواهان صدور حکم قصاص هستند. وقتی نوبت به فریده رسید تا از خودش دفاع کند او اتهام رابطه نامشروع و قتل را رد کرد و گفت بی‌گناه است.

در این هنگام نوراله عزیزمحمدی - رییس دادگاه - متن پیامک‌هایی را که فریده برای جواد ارسال کرده بود، خواند و زن جوان پذیرفت با جواد ارتباط داشت. او گفت: «من مدت‌ها بود که با شوهرم اختلاف داشتم او مرا کتک می‌زد و توهین و اذیت می‌کرد به همین دلیل نیز با جواد ارتباط برقرار کردم هدفم از این کار عصبانی‌کردن شوهرم بود و قصد دیگری نداشتم.»

سپس رییس دادگاه خطاب به متهم گفت: «محتوای پیامک‌ها نشان می‌دهد هدف تو از ارتباط با جواد فقط عصبانی‌کردن شوهرت نبود.»فریده پاسخ داد: «من می‌دانستم اسماعیل پیامک‌های مرا می‌خواند به همین دلیل از قصد آنها را برای جواد می‌فرستادم. ما در روابط خصوصی‌مان مشکلات زیادی داشتیم شوهرم مرتب مرا تحقیر و به من خیانت می‌کرد. چند بار پیامک‌های او را که برای زنان دیگر فرستاده شده بود خوانده بودم اما وقتی موضوع را به مادر خودم و خانواده اسماعیل گفتم آنها حرفم را باور نکردند. من حتی به شوهرم پیشنهاد دادم از هم جدا شویم ولی او گفت حاضر نیست مرا طلاق بدهد. من واقعا می‌خواستم با اسماعیل زندگی کنم اما او خیلی اذیت می‌کرد.»

متهم ادامه داد: «من یک‌بار باردار شدم اما بچه‌ام سقط شد و از آن به بعد نتوانستم باردار شوم و شوهرم به همین دلیل مرا تحت فشار می‌گذاشت. قبول دارم به جواد پیامک داده‌ام اما قتل شوهرم کار من نبود.»

در ادامه جلسه دادگاه جواد در جایگاه ایستاد او نیز اتهاماتش را رد کرد و گفت: «من به خواستگاری خواهر فریده رفته بودم اما بنا به دلایلی این وصلت سر نگرفت بعد از آن فریده با من تماس گرفت تا علت را جویا شود و از آن به بعد بود که هر از گاهی تلفن می‌زد تا اینکه گفت به من علاقه‌مند شده است و پیشنهاد داد با هم رابطه داشته باشیم اما چون او متاهل بود پیشنهادش را قبول نکردم. از آن به بعد برایم مرتب پیامک می‌فرستاد و به این صورت با هم در ارتباط بودیم تا اینکه یک روز پیامک فرستاد و نوشت شوهرش را کشته است از آن به بعد رابطه‌ام را با فریده به‌طور کامل قطع کردم.»

هیات قضات بعد از شنیدن حرف‌های دو متهم تصمیم گرفتند درباره این پرونده بیشتر تحقیق کنند چرا که پیامکی که حاوی خبر قتل بود در پرونده به ثبت نرسیده و از سوی دیگر پزشکی قانونی علت دقیق فوت مقتول را اعلام نکرده بود.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha