آمار جدید وزارت بهداشت انگلیس نشان می‌دهد: تعداد دختران نوجوان زیر 14 سال كه سابقه تجربه سقط جنین داشته‌اند در سال 2007 بیش از 20 درصد افزایش داشته است. در پی این افزایش، مقامات وزارت بهداشت خواستار افزایش مشاوره‌های جنسی بهداشتی و ارائه خدمات جلوگیری از بارداری تحت حمایت دولت این كشور شده‌اند.

آمار كل سقط جنین در میان تمام گروه‌های سنی در ولز و انگلستان افزایش یافته است. این در حالی است كه میزان افزایش سقط جنین در میان نوجوانان این كشور تكان دهنده است.

وزارت بهداشت انگلیس اعلام كرد: تعداد افراد زیر 14 سال كه تجربه سقط جنین داشته‌اند با یك افزایش 20 درصدی از 135 نفر در سال 2006 به 162 نفر در سال 2007 رسیده است.

همچنین شاهد یك افزایش 10 درصدی در میان گروه سنی زیر 16 سال هستیم كه میزان سقط جنین در این رده سنی را به 4 هزار و 376 مورد رسانده است.

«كاس ولینگز» استاد مسائل جنسی در مركز پزشكی لندن، اظهار داشت: افزایش آمار مربوط به سقط در رده سنی زیر 14 سال با الگوی مشابه در رده سنی 18 سال همخوانی داشته و این در حالی است كه قسمت اعظم زایمان‌ها نافرجام و منجر به سقط هستند.

این آمار انگلیس را در رده دیگر كشورهای اروپایی كه در آنها زایمان‌های كمتری منتهی به تولد نوزاد می‌شود، قرار می‌دهد.

وی می‌افزاید: هدف اصلی آنها كاهش تعداد حاملگی‌ها در زنان جوان است.


«جیل فرانسیس» رییس گروه مشاوره مستقل بارداری و زایمان نوجوانان خواستار سرمایه گذاری بیشتر دولت در ارائه سرویس‌های جلوگیری از بارداری به افراد جوان شده است.

جولی بنتلی، مدیر اجرایی سازمان برنامه ریزی برای خانواده‌ها، دیدگاه جیل فرانسیس را تاكید كرده و می‌گوید: آموزش و ارائه سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از بارداری در وهله اول از بارداری ناخواسته آنها جلوگیری می‌كند.

در مجموع طی سال گذشته با یك رشد 5/2 درصدی 198 هزار و 500 مورد بارداری در انگلستان و ولز با سقط جنین همراه بوده است. از هر یك هزار مورد، 36 سقط مربوط به زنان 19 ساله اختصاص یافته است. این در حالی است كه طی ماه گذشته تلاش نمایندگان مجلس برای كاهش زمان مجاز برای سقط از 24 هفته به 22 هفته ناكام ماند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha