چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 111384

وزن نرمال برای نوزادان تازه به دنیا آمده بین 2/5 تا 4 کیلوگرم است.

وعده‌های غذایی نوزادان نارس را اینگونه تنظیم کنید

سلامت نیوز: وزن نرمال برای نوزادان تازه به دنیا آمده بین 2/5 تا 4 کیلوگرم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا سعیدی فوق تخصص نوزادان گفت: برای تغذیه‌ی مناسب آن دسته از نوزادانی که سروقت به دنیا آمد‌ه‌اند و سالم هستند، کافیست که مقدار و زمان خوردن شیر را به خود او بسپاریم یعنی در هر زمانی که نوزاد تمایل به خوردن شیر داشت،‌ او را با شیر مادر تغذیه کنیم در ضمن توصیه می‌شود در نیم ساعت اول تولد نوزاد با شیر مادر تغذیه شود.

 

وی افزود: در حالت دیگر نوزادانی که سروقت به دنیا آمده‌اند و وزن نرمالی نیز دارند، اما دچار بیمار هستند برای دریافت دستورات تغذیه‌ای باید به پزشک مراجعه کنند و این‌گونه نوزادان معمولا بستری خواهند شد.
وی اشاره کرد: وزن نرمال برای نوزادان تازه بدنیا آمده‌ بین دو و نیم تا چهارکیلوگرم می‌باشد. 
وی اضافه کرد: برای نوزادان رسیده‌ای که وزنی در این ر‍نج داشته باشند به ازای هر یک کیلو از وزن نوزاد باید صد و بیست سی سی شیر در روز به وی داده شود.
وی اظهار کرد: توصیه می‌شود فاصله‌ی بین هر بار خوردن شیر سه تا چهار ساعت باشد و در حدود هشت نوبت در طول روز به وی شیر خورانده شود.
وی بیان کرد: نوزادان نارس نیز اگر وزنی بین دو تا دو و نیم کیلو داشته باشند، با مشکل زیادی روبه‌رو و نخواهند بود، اما در صورتی‌که وزن نوزاد بین یک و نیم تا دو کیلوگرم باشد باید با احتیاط تغذیه شوند و مقدار شیر جهت تغذیه به ازای هر یک کیلو از وزن این نوزادان صد و پنجاه سی سی در روز می‌باشد و برای این نوزادان توصیه می‌شود فاصله زمانی بین نوبت‌ها کمتر بوده و هر دو ساعت یک‌بار تغذیه شوند.
رضا سعیدی تشریح کرد: در نوزادان زیر یک و نیم کیلو شیر مادر به تنهایی کفایت نکرده و باید تقویت کننده‌های شیر مادر و مکمل‌های خاص به آن‌ها داده شود و چنین شیرخوارانی باید تحت نظر پزشک باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha