پژوهشگران ژاپنی دانشگاه كیوتو به دستاورد تازه‌ای درباره ریشه یابی و درمان بیماری مغزی پاركینسون دست یافتند.

پژوهشگران ژاپنی به دستاورد تازه پیرامون بیماری پاركیسنون دست یافتند

بیماری پاركینسون به علت كاهش یافتن ماده"دوپامین" در مغز و بروز اشكال در شبكه ارتباطاتی اعصاب بوجود می‌آید كه لرزش‌های بدنی و نافرمانی اعصاب را به دنبال دارد.

براساس گزارش روز جمعه روزنامه آساهی، پژوهشگران ژاپنی به این دستاورد دست یافتند كه در سلول عصبی مغز بیماران پاركینسون، پروتئینی بد انباشته می‌شود كه كارش از بین بردن سلول عصبی و كاهش میزان ترشح ماده دوپامین در مغز است.

پژوهشگران گفتند: آنها پیش از این نیز در جریان بررسی‌های خود متوجه شده بودند كه همراه این پروتئین بد، نوعی پروتئین دیگر به‌نام"اس.ایی.پی.تی ‪"۴‬ در درون سلول عصبی جمع می‌شوند.

آنها در جریان آزمایش بر روی مغز یك موش پاركینسونی ، با استفاده از فناوری ژنی كاری كردند كه پروتیین "اس.ایی.پی.تی.‪ "۴‬در مغز این موش ساخته نشود.

به گفته آنها،این كار موجب شد تا عوارض بیماری در این موش نسبت به دیگر موش‌های مشابه، سه ماه زودتر پدیدار شود.

پژوهشگران با نتیجه‌گیری از این آزمایش اعلام كردند، به‌نظر می‌رسد كه علت جمع شدن پروتئین "اس.ایی.پی.تی.‪ "۴‬در مغز، جلوگیری از فعالیت پروتیین بد بوده است.

آنها گفتند كه یكی از كارهای مثبت پروتیین "اس.ایی.پی.تی.‪ ، "۴‬پایدار كردن كار سیستم ترشح دوپامین در مغز است.

پژوهشگران ژاپنی گفتند : نمونه‌هایی وجود دارد كه نشان می‌دهد دربیماران پاركینسون، پروتئین "اس.ایی.پی.تی.‪ "۴‬كم بوده و این موضوع به تشدید فعالیت پروتئین بد كمك كرده است.

پژوهشگران ابراز امیدواری كردند، با استفاده از این دستاورد بتوانند به باز كردن راه برای درمان بیماری پاركینسون كمك كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha