چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 111410

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه به خدمات گروه مامایی، دسترسی تمامی زنان در سن باروری به خدمات مامایی مطلوب را از اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه به خدمات گروه مامایی، دسترسی تمامی زنان در سن باروری به خدمات مامایی مطلوب را از اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در مراسم روز جهانی ماما در سالن‌ همایش‌های برج میلاد تلاش و ایثارگری ماماها را شایسته تقدیر دانست و گفت: خدمات مامایی از آموزش پیش از ازدواج تا دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان را دربر می‌گیرد.

دکتر نوربخش با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب در حوزه مامایی از اهداف اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی است گفت: اگر مشکلات و چالش‌هایی که بر سر راه حرفه مامایی وجود دارد، بحث، بررسی و چاره اندیشی شود قطعا موجب خیر و برکت خواهد بود.

وی بر پیگیری و تلاش برای افزایش باروری و ترویج زایمان طبیعی در تمامی دستگاه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت کشور تأکید کرد و گفت: در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی طی سال 92 بیش از 260 هزار زایمان انجام شده است که 1700 مامای شاغل در تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی لازم را ارائه کرده‌اند.

دکتر نوربخش توجه دولت به حوزه بهداشت و سلامت جامعه و هماهنگی بین تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با نظام سلامت را فرصتی بی‌نظیر در کشور دانست و گفت: این هماهنگی طی دهه‌های اخیر بی‌نظیر است و امیدواریم با شرایط مطلوب به وجود آمده، شاهد ارتقاء همه جانبه خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

وی اتفاقات چند ماه اخیر در حوزه سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: اتفاقات خوبی که طی ماه‌های گذشته انجام گرفته مرهون تلاش‌های وزیر بهداشت است. به طوری که وزیر بهداشت سیاست‌گذاران را به بخش درمان حساس کرد و خوشبختانه اکنون حوزه سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت قرار گرفته است.

نوربخش ادامه داد: دولت با وجود مشکلات مالی، 10 هزار میلیارد تومان را برای حل مشکلات درمانی در نظر گرفته است. یکی از اقداماتی که قرار است با تخصیص این منابع اجرایی شود، به حرفه و کار مامایی و همچنین ترویج زایمان طبیعی مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر لزوم توجه به خدمات گروه مامایی و همچنین مباحث مربوط به عقد قرارداد بیمه‌ها با ماماها، افزود: هدف ما این است که تمامی زنان در سن باروری به خدمات مامایی مطلوب در مراکز درمانی دسترسی داشته باشند و بهترین خدمات را دریافت کنند و ضمن ترغیب فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی شاهد افزایش رضایتمندی جامعه از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha