رفیعی فر با بیان اینکه اگر مردم بدانند که سلامت محصول انتخاب خودشان است، گفت: در این حالت افراد می‌توانند نقششان را به عنوان حاکمان سلامت ایفا کنند.

برنامه ای برای افزایش سواد سلامت 76 میلیون ایرانی

سلامت نیوز: رفیعی فر با بیان اینکه اگر مردم بدانند که سلامت محصول انتخاب خودشان است، گفت: در این حالت افراد می‌توانند نقششان را به عنوان حاکمان سلامت ایفا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر رفیعی فر رئیس دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: مردم خالق سلامتی هستند، چون مردم در هرجایی که زندگی می‌کنند، تصمیمهای روزمره می‌گیرند و مجموعه این تصمیمات روزمره سیر زندگی آنها را می‌سازد. 

 

وی با بیان اینکه اگر سبک زندگی سالم باشد، سلامت حفظ می‌شود، عنوان کرد: اگر مردم آماده برای سالم زیستن شوند و اعتماد به نفس داشته باشند که سلامت محصول انتخاب خود آنها است، می‌توانند نقش خودشان را به عنوان حاکمان سلامت ایفا کنند، در واقع دانش و مهارت به حفظ سلامتی خود می‌پردازند. 
رفیعی فر افزود: اگر مراقبت را به یک فضای اطلاعاتی تقسیم بندی کنیم، با دو دسته از افراد رو به رو خواهیم بود، یک دسته افرادی که دانش آموخته حوزه سلامت هستند و دسته دیگر مردمی که به مقدارهای متفاوت اطلاعات پزشکی و سلامت دارند. 
باید توجه داشت که اطلاعات این قشر از مردم بسیار ارزشمند است و ما برای ارتقای سطح سواد سلامت در خانواده‌ها می‌خواهیم در هر خانواده یک نماینده برای سلامت داشته باشیم که در قالب سفیر سلامت فعالیت کند. 
وی خاطرنشان کرد: با انجام این برنامه ۷۶ میلیون نفر سرنوشت سلامت خودشان را خود به دست می‌گیرند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha