چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 111418

به دنبال شیوع عفونت ویروسی خاورمیانه (MERS) در عربستان سعودی، برخی از مدارس غیردولتی و بین‌المللی در این کشور ساعات آموزشی خود را کاهش دادند.

سلامت نیوز: به دنبال شیوع عفونت ویروسی خاورمیانه (MERS) در عربستان سعودی، برخی از مدارس غیردولتی و بین‌المللی در این کشور ساعات آموزشی خود را کاهش دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ترس ناشی از شیوع کروناویروس و بیماری تنفسی MERS در میان دانش‌آموزان،‌ والدین و کارکنان مدارس سبب شد تا مدارس غیردولتی و بین‌المللی عربستان سعودی ساعات کاری خود را کاهش دهند. بر همین اساس مدارس روزانه به جای ساعت دو بعدازظهر ساعت 12 ظهر تعطیل خواهند شد.

مدیر یکی از مدارس بین‌المللی در جده که نخواست نامش فاش شود گفت: کاهش ساعات درسی مدارس به ویژه در مقاطع اول تا سوم ابتدایی معمولا یک هفته پیش از پایان سال تحصیلی اتفاق می‌افتد اما اکنون به دلیل شیوع بیماری MERS این اتفاق چهار هفته زودتر می‌افتد.

یکی از والدین دانش‌آموزان نیز دراین‌باره گفت: فقط منتظرم سال تحصیلی زودتر تمام شود چون واقعا نگران سلامت پسرم هستم 

در هفته گذشته هفت مورد جدید ابتلا به بیماری MERS در عربستان گزارش شد که پنج زن جزو این بیماران هستند. هفته گذشته همچنین هفت نفر دیگر شامل چهار شهروند اهل ریاض، دو شهروند اهل جده و یک شهروند اهل مدینه بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha