چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

یک روانشناس گفت: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فقر فرهنگی و مادی و پایبندی به سنن قدیمی خود سبب شده‌اند تا دختران و پسران کم سن و سالشان گرفتار معظلات ناشی از ازدواج‌های زودهنگام شوند.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فقر فرهنگی و مادی و پایبندی به سنن قدیمی خود سبب شده‌اند تا دختران و پسران کم سن و سالشان گرفتار معظلات ناشی از ازدواج‌های زودهنگام شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز، زهرا خرام در این زمینه گفت: ازدواج دختر و پسر در دوران کودکی آسیب‌های اجتماعی زیادی را در آینده به آنها تحمیل خواهد کرد، زیرا آنها هنوز به دلیل بلوغ کامل فکری و آگاهی مناسب از شرایط زندگی نرسیده‌اند و مشکلات زیادی گریبانگیری آنها خواهد شد. 

وی ادامه داد: معمولا در اینگونه ازدواج‌ها دختران بیشتر از پسران ضربه و آسیب می‌بینند، ازدواج در سن کم باعث می‌شود دختران از نظر جسمی و روحی در شرایط بد و ناگوار قرار بگیرند و ممکن است به جدایی، فرار و یا خودکشی بینجامد. 

وی همچنین عنوان کرد: ازآنجا که این افراد خود نمی توانند احساس استقلال کنند، در پرورش فرزندان مستقل هم دچار مشکل می‌شوند. 

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: امروزه با گسترش فرهنگ و تدابیر دولتی تعداد بسیار اندکی از خانواده‌ها دست به چنین اقداماتی می‌زنند.والدین به عنوان صاحبان سرمایه(فرزندان) موظفند تا باکمک به فرزندان خود راه انتخاب درس را به آنها نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha