چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

پسر جوان که در دعوای گروهی مرتکب قتل شده بود در جلسه محاکمه اتهاماتش را قبول کرد.

سلامت نیوزپسر جوان که در دعوای گروهی مرتکب قتل شده بود در جلسه محاکمه اتهاماتش را قبول کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، شامگاه چهاردهم دی ماه سال 89 مرد 28 ساله‌ای به نام اصغر در زیباشهر ورامین قربانی دعوای گروهی شد. با اطلاع موضوع به پلیس 12 متهم در‌این رابطه دستگیر شدند که مصیب 28 ساله در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد. پسر جوان در جریان تحقیقات گفت: وقتی پسر‌‌عمویم میثم به خواستگاری دختر عموی مقتول رفت مسیر زندگی‌ام تغییر کرد.

مقتول و پسرعموهایش که از‌این موضوع عصبانی شده بودند با چوب دستی به مقابل خانه‌مان آمدند و دعوا به راه انداختند. در‌این درگیری پسر عموی اصغر به نام مرتضی مرا کتک زده و پا به فرار گذاشت. من هم یک سنگ به سمت او پرت کردم و سنگ ناخواسته بر سر اصغر خورد و باعث مرگ او شد.در ادامه تحقیقات مشخص شد در‌این درگیری پسر جوانی نیزبر اثر پرتاب سنگ نابینا شده است. با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. مهرماه سال گذشته نخستین جلسه دادگاه برگزار شد که با توجه به نقص پرونده ، قضات دادگاه آن را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگرداندند.

با رفع نواقص، پرونده دوباره به دادگاه کیفری بازگشت که  صبح دیروز جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت:‌این پرونده 12 متهم دارد که 11 نفر با قرار وثیقه آزاد و مصیب به اتهام قتل در بازداشت به‌سر می‌برد. همچنین متهم ردیف دوم با پرتاب سنگ باعث نابینایی یکی از افراد حاضر در نزاع شده است.

در ادامه اولیای دم با قرار گرفتن در جایگاه برای قاتل تقاضای قصاص کردند. مصیب نیز پس از تفهیم اتهام در دفاع از خود گفت: من قصد کشتن کسی را نداشتم و زمانی که درگیری رخ داد اقدام به پرت کردن سنگ کردم. نمی‌دانم چرا سنگ به سر اصغر اصابت کرد و باعث مرگ او شد.در ادامه متهم ردیف دوم نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در‌این درگیری برای دفاع از خود تنها سنگ پرتاب کردم که‌این کار باعث نابینایی یکی از افراد شد.
پس از دفاع دیگر متهمان پرونده، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha