چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 111426

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: کودکان زیر 5 سال در شهرهای مرزی غرب کشور قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال در مرزهای غربی کشور

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: کودکان زیر 5 سال در شهرهای مرزی غرب کشور قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا، در واکنش به انتشار برخی از اخبار به نقل از سازمان جهانی بهداشت مبنی بر وضعیت اضطراری بین المللی فلج اطفال گفت: با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های علوم پزشکی آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، اهواز، آبادان و دزفول در پایان اردیبهشت ماه 93 عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت و به فاصله یک ماه انجام می شود.

دکتر گویا با اشاره به این که ایران در همسایگی دو کشور آلوده به این ویروس قرار دارد، گفت: ایران به جهت همسایگی با این دو کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در حال حاضر با حساسیت ویژه‌ای بیماری را رد یابی کرده و بطور مرتب عملیات واکسیناسیون را به ویژه در مناطق مرزی کشور اجرا می کند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار یادآور شد: عملیات واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال نیز چندی پیش به محض مشاهده یک مورد بیماری در کشور همسایه عراق در مرزهای شرق کشور نیز به اجرا در آمد.

دکتر گویا در ادامه افزود: سه کشور نیجریه، پاکستان و افغانستان در دنیا بطور بومی آلوده به این ویروس هستند و این بیماری را به کشورهای دیگر انتقال می دهند و طی 5 ماه گذشته این ویروس را به 10 کشور دنیا انتقال داده‌اند.

دکتر گویا علت اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت را به دلیل انتقال این ویروس در فصل غیر معمول و تعداد کشورهای آلوده شده ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار مجدد فلج اطفال در دنیا و ریشه کن ماندن این بیماری به یک اقدام هماهنگ و گسترده در سطح بین المللی نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر این ویروس در کشورهای نیجریه، پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق، کامرون، گینه، اتیوپی و اسرائیل مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha