رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران گفت: فعالیت باغ وحش بابلسر به دلیل شرایط بد نگهداری حیوانات پنجشنبه هفته گذشته از سوی دادستان شهرستان متوقف شد.

سلامت نیوز: رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران گفت: فعالیت باغ وحش بابلسر به دلیل شرایط بد نگهداری حیوانات پنجشنبه هفته گذشته از سوی دادستان شهرستان متوقف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طاهره فضیلت گفت: مجوز این باغ وحش که سه ساله بود از پایان سال 1388 منقضی شده بود و دیگر مجوزی برای فعالیت آن از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده بود.

به گفته وی، اما در این سالها مجوزهای محدودی برای واردات و صادرات پرندگان و نه دیگر حیوانات از سوی سازمان محیط زیست صادر شده بود.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران اظهار داشت: در این سالها این باغ وحش به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد و در بررسی محیط زیست مشخص شد که شرایط نگهداری حیوانات در آن مناسب نیست و فضای زندگی بسیاری از گونه های حیات وحش در آن بسیار بد است.

خرس

فضیلت تصریح کرد: در طی رسیدگی های سازمان محیط زیست و درخواست محیط زیست از دادستان شهرستان پنجشنبه هفته گذشته حکم توقف ادامه فعالیت این باغ وحش صادر شد که قرار است مدیر این باغ وحش مدارکی را برای دفاع خود ارائه دهد که هنوز ارائه نشده است.

خرس

وی افزود: محیط زیست مازندران در حال رایزنی با سازمان محیط زیست برای پیدا کردن مکانی مناسب برای نقل و انتقال حیوانات این باغ است و به محض این که سازمان محیط زیست این مکان را مشخص کند با هماهنگی لازم نقل و انتقال حیات وحش از باغ وحش بابلسر به مکان مورد نظر سازمان محیط زیست منتقل می شود.

طی هفته های اخیر تصاویر دردناکی از وضعیت بد نگهداری حیات وحش از جمله یک قلاده خرس که با غل و زنجیر در این باغ نگهداری می شد منتشر شد که با پیگیری رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر دادستان شهرستان بابلسر حکم توقف فعالیت این باغ وحش را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha