رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز گفت: ترویج زایمان طبیعی از اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در شیراز است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز گفت: ترویج زایمان طبیعی از اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در شیراز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ظهر امروز حمیرا وفایی در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما اظهار داشت: ماماها نقش بسیار مهم و حیاتی را در سلامت نوزاد و مادر ایفا می‌کنند، از این رو باید نظام سلامت توجه بیشتری باید به ماماها داشته باشد.

وی افزود: تولد، خارق‌العاده‌ترین رویداد طبیعت محسوب می‌شود و ماما کسی است که با درایت و تبحر خود، به‌طور فعال در به ثمر رسیدن این امر جذاب و خطیر نقش عمده‌ای دارد.

وفایی بیان کرد: مادران هرچه بیشتر با مزیت‌های زایمان بدون درد و طبیعی، آشنایی پیدا کنند کمتر به سوی زایمان‌های سزارین با آمار بالای درد و عوارض بعد از زایمان روبه‌رو می‌شوند.

رئیس سازمان نطام پزشکی شیراز تصریح کرد: بهبود وضعیت سلامتی مادر و نوزاد طی بارداری و پس از زایمان یکی از اهداف مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که ماما به عنوان فرد کلیدی در رسیدن به این هدف نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: ترویج زایمان طبیعی از الویت‌های طرح نظام سلامت است که با اجرایی شدن آن اهمیت سلامت خانواده و مادر و نوزادان بسیار حساس‌تر می‌شود.

در ادامه این آیین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: خدمت به بیماران از بالاترین خدمت‌ها به حساب می‌آید که ماماها نقش بسزایی را در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان ایفا می‌کنند.

علی بهادر گفت: ماما در کشور با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو است که باید به طریقی این مسائل را حل کنیم.

وی بیان کرد: به دلیل سیاست‌های جمعیتی، وزارت بهداشت و درمان تاکید بسیاری بر زایمان طبیعی دارد که ماماهای عزیز در این مسیر باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: لازم است که در تمام بیمارستان‌ها از ماماها و متخصصان حمایت شود تا بتوانیم از این طریق در ترویج زایمان طبیعی کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: زمینه کار به خوبی برای ماماها ایجاد نشده است و این جای نگرانی دارد چراکه مسئولان مربوطه باید فضا را برای پیشرفت این حوزه آماده کنند و بستر فعالیت فراهم شود.

در ادامه رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان حضرت زینب (س) بیان کرد: با پیشنهادی که برای ایجاد یک بخش مختص ماماها در این بیمارستان داده شد، انتظار می‌رود وضعیت ماماها بهتر شود و این امر صورت نمی‌پذیرد مگر این‌که در این کار یک همت همگانی صورت گیرد.

محمد‌ابراهیم پارسایی‌نژاد افزود: ترغیب خانواده‌ها به رویکرد جدید مبنی بر ترویج زایمان طبیعی، ارتقای مامایی و استمرار بارداری در کشور هدفی شایسته بوده که پرچم‌دار آن جامعه مامایی و پزشکی است.

وی ابراز داشت: تلاش ستودنی ماما در کنار اعضای خانواده و تیم بهداشتی، درمانی با اراده مراقبت‌های بهداشتی نقشی انکار ناشدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha