چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 111442

موشها همچنان در کنار نجف‌آبادیها زندگی می‌کنند اما مسئولان معتقدند مشکل روستائیان رفع شده است.

سلامت نیوز: موشها همچنان در کنار نجف‌آبادیها زندگی می‌کنند اما مسئولان معتقدند مشکل روستائیان رفع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،موشها همچنان در کنار نجف‌آبادیها زندگی می‌کنند اما مسئولان معتقدند مشکل روستائیان رفع شده است.

مدتی است که از حمله موشها به روستای نجف‌آباد می‌گذرد و هنوز موشها روستائیان را رنج می‌دهند اما مسئولان شهرستان فیروزه معتقدند مشکل روستائیان حل شده و آنها مساله موشها را بزرگ می‌کنند تا برای خود تسهیلاتی بگیرند!

نجف آبادیها از حل مشکل خود توسط مسئولان نا امید شده‌اند. آنها می‌گویند وقتی فرماندار معتقد است که مساله ما حل شده، کاری از دست ما بر نمی‌اید و ما خودمان باید به تنهایی با این مشکل مقابله کنیم.

فرماندار نیشابور اعلام کرده است، اوضاع کاملا تحت کنترل است، حال آنکه لانه‌های موش ایجاد شده در خانه روستائیان نجف‌آباد و وضعیت بهداشت این روستا، ادعای روستائیان را مبنی بر رفع نشدن مشکلاتشان اثبات می‌کند.

یکی از روستائیان تصمیم دارد چند تا از این موشها را به بهداشت مرکزی ببرد، شاید به خواسته و مشکل آنها توجه شود. متاسفانه این موشهای سمج هنوز سلامت روستائیان نجف‌آباد را تهدید می‌کنند.

مهدی رضایی، یکی از اهالی روستا می‌گوید: چهار چاه فاضلاب در خانه زدیم که توسط موشها پر شد الان به اجبار فاضلاب خود را به کانال روبروی خانه هدایت می‌کنیم که از طرف بهداشت به ما اخطار می‌‍دهند اما کسی نیست بگوید که وقتی موشها چاه‌های فاضلاب را پر می‌کنند، چه کنیم.

او ادامه می‌دهد: من برای همین مورد به فرمانداری و بخشداری مراجعه کردم اما هیچ اقدامی که مشکل ما را برای فاضلاب و مساله موشها کاملا رفع کند، انجام نشد.

براتعلی طوسی، یکی از اعضای شورای روستا می‌گوید : این موشها بیشتر زیر زمین هستند و همچنان فعالیت دارند. در خانه خودم یکی از این موشها را گرفتیم و نگران سلامت خود و خانواده‌مان هستیم.

او در پاسخ به اینکه آیا اعتراض خود را مستقیما به مسئولین رسانده‌اید یا خیر، می‌گوید: همه مسئولین از مشکل ما خبر دارند، بازدید و عکسبرداری و فیلمبرداری از وضعیت ما، کاری را درست نمی‌کند وقتی هنوز ما با این مشکل روبرو هستیم.

طوسی می گوید: هر جا لانه موش باشد می‌بندیم و سعی می‌کنیم به همین شکل مقطعی با مشکلمان مقابله کنیم.

رضا سعیدی یکی دیگر از اعضای شورای روستا می گوید: مسئولین برای بهداشت و مساله حمله موشها اقدام عملی در سال جدید انجام نداده‌اند‌. در جایگاه خود باید مشکلاتمان را به دهیار منتقل کنیم و دهیار به مسئولین دیگر این موضوع را انتقال داده است. تا وقتی که فرماندار می‌گوید مشکل ما حل شده و موشها نیستند، کاری از دست ما بر نمی‌آید و کسی جوابگو نیست.

یکی دیگر از اهالی از وجود این موشها زیر علوفه گاوها گله‌مند است و می‌گوید: این همه، درباره مشکل خود و حمله موشها صحبت شد ولی هنوز اقدام عملی که مشکل ما را رفع کند، از سوی مسئولین ندیده‌ایم، بهداشت خانواده‌های نجف ابادی در خطر است.

آنچه از گفته‌های اهالی و بازدید از خانه‌های آنها مشخص بود، ادامه همزیستی غم انگیز این موش‌ها با اهالی نجف‌آباد است که تنها رسانه‌ها می‌نویسند و مسئولین اقدام قاطع نمی‌کنند. باید پرسید، آیا اگر مسئولان در خانه‌هایشان چنین مشکلی وجود داشت، به همین صورت بی تفاوت و به کندی عمل می‌کردند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha