شاید كاركردن در شرایطی كه بسیار خسته هستید، نشان دهنده ویژگی تحسین برانگیز شما باشد اما پژوهشگران هشدار داده‌اند كه این كار خطرناك است و سلامت قلب را تهدید می‌كند.

‌این پژوهش كه از سوی روانشناسان دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام انجام گرفته از این تئوری حمایت می‌كند كه سیستم‌های قلبی - عروقی افراد به شدت خسته مجبور می‌شوند در هنگام تلاش برای تكمیل كارها، سخت تر كار كنند. اغلب این اتفاق در محل كار یا در مدرسه رخ می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد: در افرادی كه بسیار خسته هستند نسبت به افرادی كه بیشتر استراحت داشته‌اند، سطح فشار خون بیشتر است.

ركس رایت روانشناس این دانشگاه كه سرپرستی مطالعات را برعهده داشته در این رابطه خاطرنشان كرد: وقتی افرادی كه به شدت خسته هستند كاری را كه برعهده گرفته‌اند، دست یافتنی و دارای ارزش انجام دادن در نظر می‌گیرند در نتیجه تلاش خود را برای تكمیل كردن آن افزایش می‌دهند. در چنین شرایطی فشار خون رو به افزایش می‌گذارد و تا زمانی كه آن كار تكمیل شود یا فرد تلاش خود را متوقف كند، فشار خون در همین سطح بالا باقی می‌ماند.

وی می‌افزاید: در نتیجه افرادی كه دچار واكنش‌های قلبی عروقی شدید و مزمن می‌شوند، بیشتر از افرادی كه در این شرایط قرار ندارند در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستند. این پژوهش روی 80 درصد شركت كننده صورت گرفته كه نتایج آن در مجله بین‌المللی «فیزیولوژی روان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha