چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 111450

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: بی حرکتی، فقر حرکتی و اختلالات اسکلتی و عضلانی ناشی از صنعتی شدن جوامع امروزی است.

سلامت نیوز: دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: بی حرکتی، فقر حرکتی و اختلالات اسکلتی و عضلانی ناشی از صنعتی شدن جوامع امروزی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نادر معروفی امروز در مراسم بیست و پنجمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران افزود: در عصر کنونی با توجه به صنعتی شدن جوامع، مشکلات و اختلالات اسکلتی و عضلانی در حال افزایش است.

وی گفت:جامعه به سمت سالمندی در حال حرکت است و همین شرایط باعث شده است در آینده بیماری های اسکلتی، عضلانی و اختلالات ناشی از فقر حرکتی در جوامع افزایش داشته باشد.

وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته نظام سلامت با واقع بینی و آینده نگری محدود شده است و سیاستگذاران با برنامه ریزی توانسته‌اند اقدامات موثری را اجرا کنند.

معروفی هشدار داد: در کشور اتخاذ سیاستهای انقباضی و محدود کننده در مورد برخی از رشته ها از جمله فیزیوتراپی، به جای تعامل ، تقابل بین حرفه ای را به ارمغان آورده است.

به گفته وی رشته فیزیوتراپی در شرایط کنونی می‌تواند توجه بیشتری به بیماری ها و اختلالات عملکردی قلب و عروق و سیستم عصبی داشته باشد و همین شرایط فرصتی است برای تعاملات بین رشته‌ای و سیاستگذاران متأسفانه توجه کافی نداشته‌اند.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: سیاستگذاران باید ضرورت تغییر رویکرد ارتقای حرفه ای را درک کنند.

وی اظهار داشت: رسالت اصلی جامعه فیزیوتراپی تلاش در جهت ارتقای حرفه‌ای و گسترش رویکرد تخصصی بیمار – محور است که با ایجاد تعامل سالم علمی و منطقی با سایر گروه های پزشکی می توان به این اهداف رسید.

وی گفت: امروزه فیزیوتراپی به عنوان یکی از ارکان اصلی و در زمره متخصصان پیشرو در زمینه مشکلات سیستم حرکتی انسان شناخته شده است.

معروفی ادامه داد: امروزه با توجه به تبعات فقر حرکتی و نیز اجرای الگوهای غلط زندگی در جوامع صنعتی حرکت به عنوان محور اصلی کنگره فیزیوتراپی قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی به طور جدی از سوی مسئولان پیگیری نشده است گفت: در حال حاضر با گذشت چند سال، ارتقای رشته فیزیوتراپی به دکترای حرفه ای همچنان با ممانعت های بسیاری روبه رو شده است.

وی گفت: یکی از مطالبات اصلی رشته فیزیوتراپی ارتقا این رشته به دکترای حرفه ای است که امیدواریم دولت تدبیر و امید با پیگیری و راه اندازی فیزیوتراپی تخصصی، پیشرفت حرفه‌ای این رشته را رقم زند.

وی گفت: فیزیوتراپی نقطه‌ای است برای همگرایی ۳ مسئله دانش، تجربه و هنر و همچنین به عنوان علم پیشرو در سیستم حرکتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: 220 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره امسال ارسال شده است که از بین آنها 24 مقاله به صورت سخنرانی علمی و 97 مقاله به صورت پوستر به کنگره ارائه شده است.

بیست و پنجمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران در روزهای 17 تا 19 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha