رییس بنیاد امور بیماری های خاص با اشاره به درمان رایگان بیماران خاص افغان مقیم ایران در بنیاد بر لزوم رسیدگی به وضعیت این بیماران توسط دولت افغانستان تاکید کرد و از برگزاری جلساتی با سفیر افغانستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و بی نتیجه ماندن این جلسات خبرداد.

بیماران خاص افغان رایگان درمان می شوند/دیالیزی ها بیشترین مراجعه کنندگان به بنیاد امور بیماری های خاص

سلامت نیوز:رییس بنیاد امور بیماری های خاص با اشاره به درمان رایگان بیماران خاص افغان مقیم ایران توسط بنیاد بر لزوم رسیدگی به وضعیت این بیماران توسط دولت افغانستان تاکید کرد و از برگزاری جلساتی با سفیر افغانستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و بی نتیجه ماندن این جلسات خبرداد.


فاطمه هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت نیوز درباره وضعیت بیماران خاص غیرایرانی در کشور گفت:«بیشترین بیماران خاص غیرایرانی که به بنیاد امور بیماری های خاص برای درمان مراجعه می کنند افغان هستند و بیشتر برای دیالیز مراجعه می کنند».


وی ادامه داد:« این بیماران تا زمانی که کار بیمه ای خود را انجام دهند، به طور رایگان در بنیاد دیالیز می شوند».

وی درباره تعداد این بیماران افزود:« در مرکز درمانی سوده در شهرک واوان 25 بیمار خارجی و در مرکز پزشکی خاص شرق7 تا 8 بیمار خاص خارجی برای دیالیز مراجعه می کنند».

وی گفت:« البته جلسه ای با سفیر افغانستان داشتیم که در این زمینه باید حمایت های خود را از بیماران خاص افغان داشته باشند که این جلسه ادامه پیدا کرد همچنین با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز جلساتی داشتیم و قول هایی دادند که امسال کمک هایی برای بیماران افغانی مقیم ایران داشته باشند اما هنوز به نتیجه ای نرسیدیم».

وی تاکید کرد:« در بنیاد امور بیماری های خاص محدودیتی برای پذیرش بیماران افغان وجود ندارد».
هاشمی درباره تبعیض میان بیماران غیرایرانی در کشور و عدم پذیرش آنها از سوی برخی پزشکان گفت:« برخی از مراکز این بیماران را قبول نمی کنند چرا که دولت به صورت محدود بودجه می پردازد البته چنین نیست که دولت هزینه ای ندهد».

وی در پاسخ به اینکه آیا بودجه ای از سوی دولت برای این دسته از بیماران به بنیاد پرداخت می شود؛گفت:«دولت هیچ بودجه ای بابت این بیماران به بنیاد نمی دهد. برای هر بار دیالیز این بیماران 180 هزارتومان هزینه می شود ولی این افراد، انسان هستند و نمی توانیم آنها را رد کنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    3 0
    سلام جه كسي ميكه بيماران خاص اففاني را رايكان دياليز ميكنه هزينه هاي كه دياليز از اتباع افغاني دريافت مي كند دو برابر هستند . يك نمونه درمانكاه سوده كه هزينه دياليز نزديك 300000هزارتومان رسيده . من خودم پدر م بيمار خاص بلاي كه شما سر بيماري خاص اوردي كافر نمياره. فقط همين نو بكم تو ايران فقط اداي مسلماني ميكنيد
    • عبدالرحمن ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      5 0
      من یه افغانی ام کارت هم دارم8 روز پیش خانوم فارق شد باور کنید زایشکاه نیک نفس شهر استان رفسنجان از من مبلغ 1900000 هزار تومن گرفت در حالی که از ایرانی ها رایگان است این انصافه منه که به خرج خونه ام رو به زور جور مینکنم با ور کنید الان صفر صفرم چند روز دیگه کرایه خونه میاد نمدونم چی کار کنم بعد دولت ایران در رسانه های داخلی وخارجی میگه ما از افغانی ها حمایت میکنیم دروغ میگویند.خوب یا بد این روز ها رد میشه اما باقی میونه خاطرات