چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 111455

اگر كودك شما خوابی كوتاه و آشفته دارد برای كمك به او و به خودتان به این توصیه‌ها عمل كنید.

سلامت نیوز: اگر كودك شما خوابی كوتاه و آشفته دارد برای كمك به او و به خودتان به این توصیه‌ها عمل كنید.

1. واقع‌گرا باشید اكثر نوزادان شب‌ها به طور مكرر از خواب برمی‌خیزند. طی چند هفته نخست، كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند هر 2 تا 3 ساعت یك بار به خوردن شیر نیاز دارند و به همین دلیل از خواب بلند می‌شوند. بعد از ماه‌های نخستین خواب كودكان تقریبا در شب 6 ساعته می‌شود. در یك سالگی اكثر كودكان بین 10 تا 12 ساعت در شب می‌خوابند.

2. مطمئن شوید كه كودكتان در میانه روز به اندازه بخوابد جالب است بدانید كودكانی كه در میانه روز خواب خوبی داشته‌اند شب‌ها هم خوب می‌خوابند كودكانی كه خیلی خسته‌اند به راحتی و با آرامش نمی‌خوابند.

3. برای خوابیدن ساعات مشخصی را تعیین كنید سعی كنید هر شب سر ساعت معینی فرزندتان را بخوابانید. كودك را عادت دهید كه انجام یك عمل به معنی رسیدن وقت خواب اوست. به عنوان نمونه لباس او را عوض كنید، او را به حمام ببرید، پوشكش را عوض كنید، ماساژش دهید، كتاب داستان برایش بخوانید، او را ببوسید و بعد او را آرام تا تختش همراهی كنید.باید بفهمید كدام یك از این كارها مورد علاقه فرزندتان است و به او آرامش بیشتری می‌دهد.

4. جایش را گرم كنید البته نه خیلی گرم خیلی گرم یا سرد بودن محیط می‌تواند از جمله علل بیدارشدن‌های مكرر كودكان در شب باشد. موقع خواب لباس مناسب به تن فرزندتان كنید تا گرمش شود ولی نه خیلی زیاد.

5. سیرش كنیدقبل از خواب مطمئن شوید فرزندتان كاملا غذایش را خورده و سیر است. گرسنگی می‌تواند از جمله عوامل برخاستن كودكان در طول شب باشد.

6. چراغ خواب روشن كنید اگر حس می‌كنید فرزند شما از تاریكی وحشت دارد در اتاقش یك چراغ خواب نصب كنید.

7. كنار فرزندتان بخوابید گرچه روان‌شناسان توصیه نمی‌كنند فرزندتان را كنار خود بخوابانید اما اگر كودك شما خیلی بدخواب شده آوردن او پیش خودتان به شما كمك می‌كند حداقل خواب راحتی داشته باشید.

8. به پزشك مراجعه كنید اگر تمامی راه‌حل‌ها را امتحان كردید و پاسخی دریافت نشد با یك پزشك در مورد مشكل او صحبت كنید. گاهی عفونت گوش می‌تواند عامل بیداری‌های شبانه باشد.

منبع: سلامتیران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha