آتش‌سوزی مهیب در یکی از انبارهای روغن خودرو در قزوین که عصر روز گذشته از ساعت 17 آغاز شده بود بالاخره با تلاش 7 ساعته ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

سلامت نیوز: آتش‌سوزی مهیب در یکی از انبارهای روغن خودرو در قزوین که عصر روز گذشته از ساعت 17 آغاز شده بود بالاخره با تلاش 7 ساعته ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در خبرهای اولیه این حادثه آمده بود: شعله‌های آتش انبار روغن غرب شهر قزوین را فراگرفت که با وجود تلاش ۳ ساعته آتش‌نشانان هنوز شعله‌های آتش زبانه می‌کشد.

براثر آتش‌سوزی در انبار «روغن خودرو» در غرب قزوین، ابری از دود، شهر را فراگرفت؛ و یک آتش نشان بر اثر استنشاقاین دود راهی بیمارستان شد.

این آتش‌سوزی که از ساعت ۱۷ عصر روزگذشته در محدوده خیابان شیشه‌چی قزوین رخ داد موجب شد تا دود شدیدی شهر را فراگیرد. خیابان‌های منتهی به محل آتش‌سوزی هم تا شعاع دو کیلومتری بسته شد و امکان حضور خبرنگاران در محل حادثه نیز وجود نداشت.

در زمان حادثه برخی شایعات حاکی از زخمی شدن ۵۰ نفر داشت که بهتویی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین آن را تکذیب کرد و افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی در نزدیکی محل حاضر شده تا در صورت بروز مصدومیت اقدامات لازم را انجام دهد.

طبق گزارش‌ها در زمان حادثه فقط نگهبان انبار در محل حضور داشته است.

ساعتی دیگر باز خبر رسید وسعت آتش‌سوزی مهیب در قزوین کار را برای مهار آتش توسط آتش‌نشان‌ها دشوار کرده است.

منطقه قزوین، به دلیل این‌که این آتش‌سوزی در کنار انبار روغن خودرو و تعداد زیادی منزل و کارگاه چوب اتفاق افتاد این منازل در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داشتند و طبق اخبار دریافتی آتش به کارگاه و انبارچوب نیز سرایت کرده بود.

نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش روغن خودرو‌ها را به نهرهای آب در سطح شهر هدایت کردند که طبق شواهد، مردم با بشکه و پمپ در حال جمع آوری این روغن‌ها هستند.

روغن‌های آزاد شده به سوی باغستان‌های چند صدساله قزوین هدایت شده است.

ساعتی بعد اما معاون امور عمرانی استاندارقزوین اعلام کرد: تاکنون از آتش سوزی مهیب قزوین تلفاتی گزارش نشده است و آتش تا ۲ ساعت دیگر مهار خواهد شد.

منوچهر حبیبی اعلام کرد: تاکنون از آتش سوزی مهیب قزوین هیچ تلفات جانی گزارش نشده است و آتش نشانان توانستند آتش را کنترل کنند و مهار آن تا دو ساعت ادامه خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های آتش نشانی الوند، محمدیه، محمودآباد و اقبالیه برای مهار آتش در صحنه حادثه حضور دارند و به استان‌های همجوار نیز اعلام آماده باش شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر حضور دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی، شرکت‌های گاز، آب و برق نیز در صحنه حاضر هستند و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

هم‌چنین معاون امور عمرانی استاندار قزوین از منحرف کردن مسیر روغن‌های موجود در نهر‌ها برای کاهش آسیب به باغات قزوین خبر داد.

منوچهر جبیبی، اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی در محل حادثه مستقر هستند و آتش تاکنون۱۰۰ درصد کنترل شده و تا نیم ساعت دیگر مهار خواهد شد ولی تا حدودی شعله‌های آتش مشاهده می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به میزان روغن موجود در انبار، برای کاهش منبع آتش سوزی، روغن‌ها از طریق کانال نهرهاهدایت شدند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: مسئولین محیط زیست استان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توسط دستگاههای مکش اقدام به جمع آوری این روغن‌ها کردند و در حد امکان تلاش می‌شود با منحرف کردن مسیر روغن‌های موجود در نهر‌ها، به زراعت و باغداری استان آسیب وارد نشود.

حبیبی خاطرنشان کرد: بر اساس جریان باد در حال حاضر آلودگی هوای شدید در سطح قزوین وجود ندارد و برای میزان آلودگی هوا بر اساس این حادثه باید منتظر آزمایش‌های سنجش آلودگی هوا در روزهای آینده باشیم.

و پس از این خبر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز اعلام کرد: حجم منبع آتش سوزی، در آلودگی هوای قزوین تاثیرگذار خواهد بود

صدرالدین علیپور، اعلام کرد: درآتش سوزی مهیب قزوین با توجه به میزان روغنی که در حال سوختن است به طور قطع آلایندگی حاصل از آن هوای شهر قزوین تحت تاثیرگذار قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طبق گفته‌ها حریق بر اثر جوشکاری ایجاد شده است.

طبق گزارش‌ها با تسلط آتش نشانان بر مهار آتش ستاد مدیریت بحران تا دقایقی دیگر در استانداری برگزار خواهد شد.

گفتنی است استاندار، فرماندار و تمامی مسئولین امدادی و مدیران استان در محل حادثه حضور داشتند.

اما بعد از این خبر مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین خبر داد: با توجه به آتش سوزی قزوین درخواست اعزام دو بالگرد به جمعیت هلال احمر تهران داده شده است.

همچنین مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ما، با بیان اینکه با حضور امدادگران در محل حادثه مشخص شد که یک انبار روغن دچار آتش‌سوزی شده است و از انجایی که در زیرزمین این انبار 18 هزار لیتر روغن وجود داشت بلافاصله دستور تخلیه اضطراری مناطق مسکونی این انبار صادر شد. گفت: عملیات هفت ساعته امدادگران و آتش‌نشانان قزوینی برای مهار این آتش‌سوزی ثمر بخش بود و خوشبختانه این حریق گسترده پس از مدتی اطفا و یک نفر نیز در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شد و این حادثه تاکنون هیچ گونه صدمات جانی نداشته است.

حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین، با بیان این‌که آتش تا ساعاتی دیگر مهار خواهد شد، اظهار کرد: از استان تهران درخواست دو بالگرد داده شده است و این بالگرد‌ها تا ساعاتی دیگر در استان حضور پیدا خواهند کرد و در فرودگاه قزوین مستقر خواهند شد، ولی امکان امدادرسانی در شب برای آن‌ها وجود نخواهد داشت، در صورت نیاز و مهار نشدن آتش، صبح امدادرسانی را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان این‌که ساختمانهای اطراف محل حادثه از چهار طرف تخلیه شده است، افزود: در این آتش سوزی ۱۰۰ امدادگر با ۳۰ دستگاه خودرو در محل حادثه حضور دارند و نیاز به نیروهای امدادگر شهرستانی احساس نشده است.

و در نهایت پس از 7 ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی معاون امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد: شعله‌های آتش مهیب قزوین پس از ۷ ساعت فروکش کرد.

منوچهر جبیبی، اظهار کرد: انبار روغن خودرو که از ساعت ۱۷ عصر دچار حریق شده بود با تلاش آتش نشانان تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای قزوین، محمدیه، محمودآباد، اقبالیه و الوند پس از ۷ ساعت آتش مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان برای اطمینان از خاموش شدن آتش تا صبح روز چهارشنبه در محل حادثه حضور خواهند داشت تا خاکستر‌ها شعله‌ور نشوند.

آتش سوزی مهیب در قروین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha