پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 111464

حساسیت به بادام‌زمینی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین انواع آلرژی‌های غذایی است و مصرف این آجیل افرادی را که به آن آلرژی دارند در معرض خطر «آنافیلاکسی» قرار می‌دهد.

سلامت نیوز: حساسیت به بادام‌زمینی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین انواع آلرژی‌های غذایی است و مصرف این آجیل افرادی را که به آن آلرژی دارند در معرض خطر «آنافیلاکسی» قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک تحقیق جدید حاکی از آن است که مصرف مواد خوراکی غنی از «پلی‌فنول» همچون میوه «قره‌قاط» از تاثیر آلرژی‌زای بادام زمینی بر افرادی که به این آجیل آلرژی دارند، می‌کاهد.

طبق گزارش کالج «آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا»، آلرژی به بادام زمینی در 400 هزار کودک در سن مدرسه و تعداد بیشماری از بزرگسالان آمریکایی مشاهده می‌شود.

«ایمنی‌درمانی» که روش‌ درمانی امیدوارکننده‌ای برای خنثی کردن یا کاهش شدت واکنش‌های آلرژیک است و تاکنون نیز برای درمان آلرژی به بادام زمینی موثر بوده همچنین برای معالجه آلرژی به حشرات، علف و گیاهان بکار گرفته می‌شود. مطالعات مختلف نشان داده که این روش در درمان آلرژی به بادام زمینی موثر است.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی اظهار داشتند: آلرژی به بادام زمینی زمانی اتفاق می‌افتد که پروتئین‌های موجود در بادام زمینی با نوعی از سلول‌های ایمنی که تولیدکننده «پادتن E» هستند، تماس پیدا می‌کنند. در این وضعیت واکنش‌های آلرژیک شروع شده و موجب می‌شود مولکول‌های ملتهب در سرتاسر بدن گسترش پیدا کنند و در نهایت به تنگی‌نفس و ورم شدید منجر می‌شود.

این متخصصان می‌گویند: پلی‌فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به پروتئین‌های بادام زمینی می‌چسبند و هرگونه ارتباط احتمالی بین آنها با پادتن E را از بین می‌برند و در نتیجه فرد می‌تواند بدون نگرانی از واکنش آلرژیک، بادام زمینی مصرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha