رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت گفت: کودکان زیر 5 سال در شهرهای مرزی غرب كشور قطره فلج اطفال دریافت می كنند.

سلامت نیوز: رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت گفت: کودکان زیر 5 سال در شهرهای مرزی غرب كشور قطره فلج اطفال دریافت می كنند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دكتر محمد مهدی گویا در واکنش به انتشار برخی از اخبار به نقل از سازمان جهانی بهداشت مبنی بر وضعیت اضطراری بین المللی فلج اطفال گفت: با برنامه ریزیها و هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاههای علوم پزشكی آذربایجان غربی، كردستان، ایلام، اهواز، آبادان و دزفول در پایان اردیبهشت ماه 93 عملیات واكسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت و به فاصله یك ماه انجام می شود.

 

وی با اشاره به این كه ایران در همسایگی دو كشور آلوده به این ویروس قرار دارد گفت: ایران به جهت همسایگی با این دو كشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل در حال حاضر با حساسیت ویژه ای بیماری را رد یابی كرده و بطور مرتب عملیات واكسیناسیون را به ویژه در مناطق مرزی كشور اجرا می كند.

رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت یادآور شد: عملیات واكسیناسیون كودكان زیر 15 سال نیز چندی پیش به محض مشاهده یك مورد بیماری در كشور همسایه عراق در مرزهای شرق كشور نیز به اجرا در آمد.  

وی در ادامه افزود: سه كشور نیجریه، پاكستان و افغانستان در دنیا بطور بومی آلوده به این ویروس هستند و این بیماری را به كشورهای دیگر انتقال می دهند و طی 5 ماه گذشته این ویروس را به 10 كشور دنیا انتقال داده اند.

گویا علت اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت را به دلیل انتقال این ویروس در فصل غیر معمول و تعداد كشورهای آلوده شده ذكر كرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار مجدد فلج اطفال در دنیا و ریشه كن ماندن این بیماری به یك اقدام هماهنگ و گسترده در سطح بین المللی نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر این ویروس در كشورهای نیجریه، پاكستان، افغانستان، سوریه، عراق، كامرون، گینه، اتیوپی و اسرائیل مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha