رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هزینه‌های هتلینگ بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هزینه‌های هتلینگ بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم جان‌بابایی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بیش از 50 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت همچنان با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم و همین محدودیت منابع مالی چالش‌هایی را در حوزه سلامت ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران گفت: در این طرح تنها 10 درصد کل هزینه‌های بیمارستانی توسط مردم پرداخت میشود.

وی همچنین از افزایش هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها تا دو برابر افزایش می‌یابد.

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای ترویج زایمان طبیعی در کشور خبر داد و گفت: در طرح تحول نظام سلامت برای ترویج زایمان‌های طبیعی، زایمان بدون درد و فیزیولوژیک رایگان انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه افزایش شهرنشینی، سالمندی و جهانی شدن تغییرات شیوه زندگی را سه تهدید و چالش مهم برای جامعه عنوان کرد و گفت: این عوامل الگوی بیماری‌ها را نیز تغییر داد.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه 80 درصد مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیردار مانند سکته‌های قلبی، سرطان‌ها، حوادث جاده‌ای و بیماری‌های روانی است، خاطر نشان کرد: در 20 سال اخیر درصد این بیماری‌ها افزایش پیدا کرد.

وی افزایش امید به زندگی، کاهش نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، کاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار و کاهش نرخ باروری را از مهم‌ترین دستاوردهای نظام سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی مفید برای احاد مردم جامعه است، گفت: همه با همکاری و همیاری یکدیگر برای اجرای مطلوب این طرح در استان و کشور تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha