رییس سازمان غذا و دارو درباره چگونگی استفاده بیماران بستری فاقد دفترچه بیمه از داروها و وسایل پزشکی گران قیمت در قالب طرح تحول سلامت، گفت: افراد فاقد دفترچه حتی روی تخت بیمارستان بیمه ‌شده و از مزایای طرح مذکور بهره‌مند خواهند شد.

چگونگی استفاده بیماران فاقد دفترچه بیمه از مزایای طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو درباره چگونگی استفاده بیماران بستری فاقد دفترچه بیمه از داروها و وسایل پزشکی گران قیمت در قالب طرح تحول سلامت، گفت: افراد فاقد دفترچه حتی روی تخت بیمارستان بیمه ‌شده و از مزایای طرح مذکور بهره‌مند خواهند شد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: طرح بیمه کردن افراد فاقد بیمه در حال انجام است و تمام این افراد تا پایان امسال به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی درباره چگونگی پرداختی بیماران بستری بابت استفاده از داروها و تجهیزات پزشکی گران قیمت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: اساس این طرح آن است که بیمار هیچ هزینه‌ای بیش از 10 درصد را پرداخت نکند. این پرداختی در مورد بیماران دارای دفترچه روستایی که در قالب نظام ارجاع در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، تنها پنج درصد خواهد بود.

وی افزود: به ویژه در بیمارستان‌های تخصصی و قطب که اقدامات تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌دهند تا قبل از پانزدهم اردیبهشت ماه بخش زیادی از هزینه‌ داروها و وسایل پزشکی گران قیمت توسط مردم پرداخت می‌شد؛ چرا که مابه‌التفاوت قیمت آن‌ها یا تحت پوشش بیمه نبود یا قیمت‌شان بالاتر از قیمت پایه‌ای بود که بیمه‌ها قبول داشتند.

دیناروند تاکید کرد: اما از روز پانزدهم تمام این موارد را خود بیمارستان بر عهده می‌گیرد و در قبض صادره برای بیمار ذکر می‌شود که این موارد از محل یارانه‌ها جبران می‌شود. دولت این موضوع را تصویب کرده و ما نیز پیش‌پرداخت را برای دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم. به این ترتیب برای آغاز طرح، بودجه کافی دراختیار بیمارستان‌ها قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha