شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 111528

این بیماری پوستی می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود اما اگر این بیماری با ورم مفصل همراه باشد باعث از کار افتادگی می‌شود.

سلامت نیوز: این بیماری پوستی می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود اما اگر این بیماری با ورم مفصل همراه باشد باعث از کار افتادگی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتربهروز باریک بین متخصص پوست و مو گفت: پسوریازیس بیماری پوستی مزمن خود ایمنی است، این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنالهای اشتباهی می‌فرستد و این سیگنال‌ها باعث افزایش رشد سلولهای پوست می‌شود، این بیماری با ناحیه‌هایی قرمز رنگ و با پوششی سفید از سلولهای مرده پوست مشخص می‌شود. 

 

وی ادامه داد: خشک شدن، ترک خوردن و در مواقعی خونریزی از پوست، خارج سوزش و درد در نقاطی از پوست، ضخیم شدن ناخن، تورم و سفت شدن مفاصل از علایم این بیماری پوستی می‌باشد. 
باریک بین در خصوص علل ایجاد این بیماری افزود: به طور معمول علت تغذیه بیمار است که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، فشار و حمله‌های عصبی‌، استرس و اضطراب زیاد نیز می‌تواند از مهم‌ترین علل ایجاد این بیماری پوستی باشد. 
وی تصریح کرد: پسوریازیس در هر نقطه‌ای از بدن مانند زانو، آرنج یا پوست می‌تواند مشاهده شود و با سایر شرایط جسمی مانند دیابت، بیماریهای قلبی و افسردگی در ارتباط است، برای بعضی از افراد بیماری پسوریازیس فقط آزاد دهنده است اما اگر این بیماری با ورم مفصل همراه باشد باعث از کار افتادگی می‌شود. 
این متخصص در پایان در خصوص درمان این بیماری اظهار داشت: حمام کردن روزانه و استفاده از مرطوب ‌کننده، رژیم غذایی سالم عدم استفاده از خوراکیهای چرب، استفاده مکرر از سبزیجات و میوه‌ها، عدم استفاده از شامپوهای معطر و صابون و در راس تمام این‌ها استفاده از دارو به تجویز پزشک، می‌تواند راههای درمانی این بیماری پوستی باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha