شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 111540

یک دندانپزشک گفت: مراقبت از دندان‌های شیری از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مراقبت از آنها در رویش صحیح دندان‌های دائمی نقش دارد.

سلامت نیوز: یک دندانپزشک گفت: مراقبت از دندان‌های شیری از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مراقبت از آنها در رویش صحیح دندان‌های دائمی نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا رازقی  با تاکید بر اهمیت توجه به دندانهای شیری گفت: مراقبت از دندان‌های شیری در داشتن دندان‌های دائمی سالم‌تر و منظم‌تر نقش مهمی دارد.

به گفته این دندانپزشک، اهمیت توجه به دندان‌های شیری تا جایی است که باید با آنها دقیقا همچون دندان‌های دائمی برخورد کرد و در صورت پوسیدگی نسبت به ترمیم آنها اقدام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تمیز کردن دندان‌ها در سنین کودکی، گفت: والدین باید از شش ماهگی تا سه سالگی فضای دندانی کودک را پس از هر بار شیر خوردن و یا غذا خوردن با پنبه خیس تمیز کنند.

وی افزود: از سن حدود دو و نیم سالگی به بعد کودک باید با همکاری والدینش مسواک بزند و به محض بروز پوسیدگی و قبل از درد گرفتن آنها با مراجعه به دندانپزشک نسبت به ترمیم آنها اقدام کند.

وی افزود: ریشه دندان‌های شیری باید تا قبل از رویش دندان‌های دائمی در دهان باشد و هنگام رویش دندان‌های دائمی دندان‌های شیری لق شده و بیفتند، در غیر این صورت دندان‌های دائمی از جای خود بیرون نمی‌آیند و کج می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دندان‌های شیری از نظر فضای فکی نیز حائز اهمیت هستند، گفت: حذف زودهنگام دندان‌های شیری علاوه بر اینکه جویدن فرد را با مشکل مواجه می‌کند سبب کمتر شدن فضای فکی می‌شود و از این حیث توجه به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی افزود: کمتر شدن فضای فکی روییدن دندان‌های دائمی را با مشکل مواجه می‌کند و فرد در بزرگسالی مجبور خواهد شد برای مرتب کردن دندان‌هایش ارتودنسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha