شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 111542

مریم یاوری‌کرمانی، روانشناس گفت: کودک تا زمانی که بی‌احترامی را نبیند چیزی از خود نشان نمی‌دهد بعضی از والدین با بحث و جدل، فرزند خود را تحت فشار ر‌وحی قرار داده وموجب آموزش رفتار نامناسب به فرزندخود می‌شوند.

سلامت نیوز: مریم یاوری‌کرمانی، روانشناس گفت: کودک تا زمانی که بی‌احترامی را نبیند چیزی از خود نشان نمی‌دهد بعضی از والدین با بحث و جدل، فرزند خود را تحت فشار ر‌وحی قرار داده وموجب آموزش رفتار نامناسب به فرزندخود می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،مریم یاوری‌کرمانی، روانشناس گفت: یکی از اصلی‌ترین بی‌احترامی کودکان و نوجوانان پاسخ‌های کلامی نامناسب و طعنه‌زدن‌‌های آنهاست. آنها زمانی که تحت فشار قرار گرفته‌اند یا عصبانی هستند برای تخلیه  کنترل خشم خویش دست به چنین کاری می‌زنند. 
 
وی افزود: کودک تا زمانی که بی‌احترامی را نبیند چیزی از خود نشان نمی‌دهد بعضی از والدین با بحث و جدل و استرس‌های متوالی در منزل، فرزند خود را تحت فشار ر‌وحی قرار داده و نه تنها باعث از بین رفتن تمرکز وی بلکه موجب آموزش رفتار نامناسب در فرزند خود می‌شوند، در چنین شرایطی اگر والدین نسبت به رفتار بدکودک واکنش قوی نشان دهند، در حقیقت رفتار وی را تقویت کرده‌اند. 
 
کرمانی ادامه داد: علاوه بر محیط خانواده، اجتماع هم در آموزش فرزند نقش تاثیر‌گذاری دارد، کودکان چون روش مناسب پاسخگویی احساساتشان را نیاموخته‌اند با تماشای رسانه‌ها، اطرافیان و همسالان خود و... چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند و برای دفاع از خود به کار می‌برند. 
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: اگر پدر و مادر فرزندان خود را درک نکنند و در مقابل برای آنها محدودیت قرار دهند، نارضایتی کودک آغاز شده و به تدریج تبدیل به تنفر و بروز رفتار نامناسب از آنها می‌شود این رفتار ممکن است تا 12،13سالگی در کودک بماند در چنین شرایطی والدین با صحبت و آموزش می‌توانند رفتار روی را اصلاح کنند، در غیر این صورت در آینده برای اجتماع و جامعه هم زیان آور خواهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha