«رالف لویندیک»، متخصص آمار صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید: تمام تلاش‌ها تاکنون بی‌فایده بوده است برای مثال تعداد زیادی سرویس بهداشتی عمومیِ متروها در بسیاری از شهرها یا اصلا استفاده نشده‌اند و یا تنها به عنوان انباری از آنها استفاده می‌شود.

سلامت نیوز: «رالف لویندیک»، متخصص آمار صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید: تمام تلاش‌ها تاکنون بی‌فایده بوده است برای مثال تعداد زیادی سرویس بهداشتی عمومیِ متروها در بسیاری از شهرها یا اصلا استفاده نشده‌اند و یا تنها به عنوان انباری از آنها استفاده می‌شود.
کارشناسان سازمان ملل در گزارش اخیر این سازمان اعلام کردند حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان همچنان به سرویس بهداشتی دسترسی ندارند و این کمبود سبب شیوع بیماری‌های مهلک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «بروس گوردون»، مسئول هماهنگی بهداشت و سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: عدم دسترسی به توالت‌های عمومی و در نتیجه اجبار به استفاده از فضای باز به جای سرویس بهداشتی در بسیاری از جوامع سبب شیوع بسیاری از بیماری‌ها شده است.

به گفته وی در جوامعی که به دلیل عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی مردم در فضاهای باز اقدام به اجابت مزاج می‌کنند، خطر ابتلا به وبا، اسهال،‌ اسهال خونی، هپاتیت آ و تیفوئید به اوج می‌رسد و این کشورها بیشترین میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را دارند.

در این گزارش همچنین آمده است که تلاش‌ها برای بهبود شرایط بهداشتی جوامع فقیر از دیرباز صرف ساخت سرویس‌های بهداشتی عمومی شده اما بنابر اذعان سازمان ملل تمامی این بودجه‌ها حیف و میل شده و بنابراین به‌جای تغییر زیرساخت‌ها باید رویکردها نسبت به این مسئله تغییر کند.

«رالف لویندیک»، متخصص آمار صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید: تمام تلاش‌ها تاکنون بی‌فایده بوده است برای مثال تعداد زیادی سرویس بهداشتی عمومیِ متروها در بسیاری از شهرها یا اصلا استفاده نشده‌اند و یا تنها به عنوان انباری از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، بسیاری از کشورها پیشرفت خوبی در مقابله با استفاده از فضاهای باز به عنوان سرویس بهداشتی داشته‌اند. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی در ویتنام و بنگلادش از هر سه نفر بیش از یک نفر از سرویس بهداشتی استفاده نمی‌کردند در حالی که این مسئله در سال 2012 میلادی در این کشورها تقریبا ریشه‌کن شده است.

بنابراین گزارش اگرچه طبق آمار جهانی میزان عدم استفاده از سرویس بهداشتی عمومی از یک میلیارد و 300 میلیون نفر در سال 1990 میلادی به یک میلیارد نفر در سال 2012 میلادی کاهش یافته اما 90 درصد از همین افراد باقی مانده نیز که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، فضولاتشان وارد فضای سبز و منابع آبی می‌شود.

این عمل غیربهداشتی همچنان در 26 کشور آفریقای سیاه رو به افزایش است. در این میان در نیجریه 39 میلیون نفر در سال 2012 میلادی به جای استفاده از سرویس‌های بهداشتی، فضای عمومی را برای اجابت مزاج ترجیح می‌دهند این در حالی است که این رقم در سال 1990 میلادی در این کشور 23 میلیون نفر بوده است.

با این حال با وجود کاهش این پدیده در جهان اما در جوامعی که جمعیت آنها روند افزایشی دارد، این پدیده غیربهداشتی به سرعت کاهش نمی‌یابد و حتی روند افزایشی نیز دارد. در این بین هند در پدیده اجابت مزاج در فضای عمومی رکورددار است به طوری که در این کشور 600 میلیون نفر دست به این اقدام می‌زنند. سازمان ملل با اعلام اینکه فقر توجیه مناسبی برای این اقدام غیربهداشتی نیست تاکید کرد تا سال 2025 میلادی قصد ریشه‌کن کردن این معضل را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha