وزیر بهداشت از اجرای دو بسته دیگر از طرح تحول نظام سلامت از اول خرداد ماه خبر داد.

بلوغ طرح تحول نظام سلامت تا سه ماه آینده / اجرای دو بسته جدید اول خرداد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از اجرای دو بسته دیگر از طرح تحول نظام سلامت از اول خرداد ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه کنگره جامعه جراحان درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت گفت: تا اینجای کار، طرح بسیار خوب پیش رفته است و همراهی‌ها در سراسر کشور غیرقابل انتظار بوده است. تا 80 درصد توانسته‌ایم طرح را بدون دردسر پیش بریم.

وی افزود: اما واقعیت آن است که وضعیت بیمارستان‌ها در سالهای قبل بسیار نابسامان شده است. رفع این مشکلات یک هفته و یک شبه شدنی نیست.

وزیر بهداشت گفت: تصورم آن است که طرح تحول، طی دو سه ماه آینده به بلوغ خود می رسد. البته آنچه که اکنون اجرایی شده یک قسمت از کارهایی است که باید انجام شود بسته‌های دیگری نیز پیش بینی شده است که به تدریج اجرایی خواهد شد. این بسته‌ها هر کدام باید به فاصله 10 تا 15 روز از یکدیگر اجرایی شوند چرا که اولا اجرای همزمان آنها ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و از طرف دیگر اجرای کلیت طرح با یکدیگر، می‌تواند موثر واقع شود. بر همین اساس است که هر کدام از بسته‌ها باید به فاصله 10 تا 15 روز از یکدیگر اجرایی شوند.

وزیر بهداشت از اجرای دو بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و همچنین بسته مربوط به مراکز بهداشتی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت از اول خرداد ماه خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی گفت: تعرفه‌ها تا یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود، علت تاخیر آن نیز همزمان شدن مباحث تعرفه‌ای با مباحث مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش تعرفه‌ها از سوی مراکز درمانی قبل از اعلام رسمی تعرفه‌های 93، گفت: مابه‌التفاوت تعرفه بیمارستان‌ها در بخش دولتی را از محل قانون هدفمندی پرداخت می‌کنیم و بیمارستان‌ها به هیچ وجه نباید افزایش تعرفه داشته باشند. بخش خصوصی نیز نمی‌تواند قبل از اعلام رسمی، تعرفه‌ها را افزایش دهد. البته بی تردید نظارت‌ها جامع و دقیق نیست چرا که تعرفه‌ها واقعی نیستند. تا واقعی شدن تعرفه‌ها نیز زمان نیاز است. انتظار داریم بخش خصوصی در این زمینه همراهی‌های لازم را داشته باشد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره نظارت‌ها بر بخش خصوصی درمان نیز گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها با شرایط موجود طی یک سال شدنی نیست، مذاکره‌های لازم را در دستور کار داریم که طی چند سال اینده در این زمینه به نقطه مشترک برسیم، در عین حال طرفین باید رعایت حال یکدیگر را داشته باشند. به مشکلات و هزینه‌ها در بخش خصوصی اعتراف داریم. البته بخش خصوصی نیز علاقمند است که برنامه‌های دولتی پیش رود تا به نقاط مشترک برسیم که نهایتا حاصل این اقدامات شناسایی افراد متخلف خواهد بود تا بتوانیم زمینه برخورد با متخلفان را نیز فراهم کنیم. 

وزیر بهداشت ادامه داد: سالهای سال است هزینه‌ها در بخش خصوصی واقعی دیده نشده است و افزایش تعرفه‌ای نیز وجود نداشته است. معنی آن سکوت دولت بوده و بی قانونی. معتقدم می‌توانیم در این مسیر با واقع بینی، عقلانیت و تدبیر، با قوت پیش رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha