شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس گفت: برخی از جوانان و نوجوانان به دلیل ناآگاهی از عواقب خطرناک اعتیاد به مصرف مواد مخدر می‌پردازند و با تکرار آن معتاد می‌شوند.

سلامت نیوز: امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس گفت: برخی از جوانان و نوجوانان به دلیل ناآگاهی از عواقب خطرناک اعتیاد به مصرف مواد مخدر می‌پردازند و با تکرار آن معتاد می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس گفت: گاهی اوقات جوانان و نوجوانان برای رهایی از مشکلات، فشارها و سختی‌های خود به اعتیاد پناه می‌برند و در بعضی مواقع در دسترس بودن پول زیاد و کمبود تفریح و سرگرمی مناسب آنان را به انحراف می‌کشاند. 
 
وی افزود: خانواده، محل سکونت، دوستان ناباب، فقر و  از همه مهمتر بیکاری از جمله عوامل اجتماعی و محیطی گرایش به سیگار و مواد مخدر می‌باشد. 
 
قرایی‌مقدم عنوان کرد: فقدان عزت نفس و خود کفایی، پایین بودن احساس رضایتمندی از خود، نداشتن امید به زندگی، اضطراب، غم  و ناراحتی و... از عوامل فردی انحرافات جوانان و نوجوانان می‌باشد. 
 
وی ادامه داد: اعتیاد معمولا از اوایل دوران راهنمایی‌ به بعد شروع شده و بالطبع در پسران بیشتر از دختران شیوع دارد. 
 
این جامعه شناس در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی اعتیاد و گرایش جوانان نتیجه عملکرد نادرست بزرگترها و جامعه می‌باشد به اعتقاد وی فرد معتاد معلول و جامعه علت آن است فرد معتاد تعادل روحی نداشته و غالبا دچار افسردگی و اضطراب می‌شود. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha