وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی به حوزه پژوهشی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حفظ و افزایش رشد شتاب علمی کشور شد.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی به حوزه پژوهشی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حفظ و افزایش رشد شتاب علمی کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در این نامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ رشد شتاب علمی ایران، خاطرنشان کرده است: به منظور اجرای مصوبه هیئت امناء دانشگاههای علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی مبنی بر افزایش توان پژوهشی دانشگاهها، انتظار دارم حداقل یک درصد و در صورت امکان تا 3 درصد از اعتبارات کل دانشگاه (اعم از جاری و درآمدهای اختصاصی) علاوه بر ردیف‌های اعتباری پژوهشی مشخص شده در طول سال، در اختیار حوزه پژوهشی دانشگاه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در این نامه یادآور شده است: این فرآیند توسط معاونت تحقیقات و فناوری پایش و در حمایت‌های مالی آینده و رتبه‌ بندی و ارزشیابی سالیانه توسط آن معاونت تأثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha