مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تا سال 92 سهم بیمه شده تامین اجتماعی مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه‌های درمان 15 درصد بود از افزایش 90 درصدی سهم تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های شیمی درمانی خبر داد.

سهم تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های سرطان 90 درصد شد

سلامت نیوز: مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تا سال 92 سهم بیمه شده تامین اجتماعی مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه‌های درمان 15 درصد بود از افزایش 90 درصدی سهم تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های شیمی درمانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خلیل اهوازی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای دو بال درمان و بیمه است، اظهار کرد: معاونت درمان تامین اجتماعی از دو اداره کل بزرگ درمان مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده است. اداره کل درمان مستقیم، مراکز ملکی سازمان را ساماندهی می‌کند و 385 مرکز سرپایی و بستری را تحت پوشش دارد.

وی افزود: وظیفه اداره کل درمان غیرمستقیم نیز ارتباط با مراکز طرف قرارداد است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه درمان غیرمستقیم نزدیک به 48 هزار مرکز طرف قرارداد دارد، عنوان کرد: تعداد زیادی از این مراکز سرپایی و بخشی از آنها مراکز بستری هستند. تامین اجتماعی در سال 92 به میزان 4900 میلیارد تومان از مراکز طرف قرارداد خدید خدمت کرده است.

اهوازی افزود: هر بیمه شده به طور متوسط 2.5 مرتبه مراجعه به مراکز طرف قرارداد داشته و از هر 1000 بیمه شده یک نفر بستری شده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال 92 سهم بیمه شده تامین اجتماعی مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه‌های درمان 15 درصد بود و 85 درصد را بیمه پرداخت می‌کرد، گفت: اما از سال 93 تامین اجتماعی پنج درصد دیگر از هزینه‌ها را بابت شیمی درمانی می‌پردازد و با ورود داروهای جدید به لیست حمایتی‌اش در صدد کاهش پرداخت از جیب مردم است.

گسترش بسته‌های خدمتی تامین اجتماعی برای بیماران خاص

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی سه گروهی هستند که تحت عنوان بیمار خاص در سازمان تامین اجتماعی تعریف شده‌اند و دفترچه‌های بیمار خاص دریافت می‌کنند، گفت: دفترچه بیماران خاص با دیگر دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی متفاوت است.

اهوازی ادامه داد: بر این اساس اگر بیمار با این دفترچه به هر مرکز دولتی مراجعه کند، برابر تعرفه دولتی هیچ فراشیزی نمی‌پردازد و به طور رایگان خدمت دریافت می‌کند، مگر اینکه خدمات خاص یا خارج از پوشش بیمه باشند.

به گفته وی، داروی بیماران خاص رایگان است و اگر حتی نیاز به استامینوفن پیدا کنند بدون دریافت حق فنی داروخانه، دارو در اختیارشان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha