شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اعلام افزایش ۱۵درصدی مرگ زنان معتاد در کشور گفت: برچسب منفی و مخربی که متوجه اعتیاد زنان است برنامه‌های درمان این معتادان را با مشکل مواجه کرده است.

سلامت نیوز: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اعلام افزایش ۱۵درصدی مرگ زنان معتاد در کشور گفت: برچسب منفی و مخربی که متوجه اعتیاد زنان است برنامه‌های درمان این معتادان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، بابک دین‌‌پرست در جلسه هم‌اندیشی با مددکاران اظهار داشت: متأسفانه با وجود رشد روزافزون اعتیاد در زنان و تغییر الگوی مصرف در آنان نگاه جامعه به اعتیاد مردان با زنان اساساً قابل مقایسه نیست.

وی گفت: رنگ و برچسب منفی و مخربی که متوجه اعتیاد زنان است برنامه‌های درمانی ما را با مشکل مواجه کرده است به همین دلیل اگرچه میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از سوء مصرف مواد در کشور کاهش داشته اما متأسفانه مرگ‌ومیر در زنان معتاد افزایش یافته است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: تعداد زنانی که سال 91به‌دلیل سوء مصرف مواد جان باختند 199نفر بوده اما این تعداد در سال 92به رقم 230نفر رسیده است که افزایش 15درصدی را نشان می‌‌دهد.

وی افزود: این عدد در مردان 5درصد کاهش را نشان می‌دهد البته باید اضافه کنم که در مجموع مرگ‌ومیرهای سال92 با وجود اینکه تغییر الگوی مصرف و شیوع مواد محرک و شیشه که از تخریب چند برابری نسبت به مواد‌مخدر سنتی برخوردار است کاهش 3/3درصدی داشته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha