شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 111585

درماتیت سبورئیک نوعی بیماری پوستی است که به طور کلی می‌تواند در سر،اطراف بینی، ‌قفسه سینه به وجود آید.

سلامت نیوز: درماتیت سبورئیک نوعی بیماری پوستی است که به طور کلی می‌تواند در سر، اطراف بینی، ‌قفسه سینه به وجود آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرهاد مستوفی متخصص پوست و مو  گفت: درماتیت سبورئیک نوعی بیماری پوستی است که به طول کلی می‌تواند در سر، ابرو، مژه، ‌اطراف بینی، چانه، قفسه سینه، زیر بغل، ناف و... به وجود آید و این بیماری با نام شوره سر شناخته شده است. 

 

وی ادامه داد: علائم درماتیت سبورئیک به شکل لکه‌های پوسته شونده گا‌ها خارش دار قرمزی در سر و سایر نقاط بدن خود را نشان می‌دهد، این بیماری در هر سنی ممکن است به وجود آید. 
وی اظهار داشت: اگزمای سبوره به گونه‌ای است که کمی بهبود یافته اما مجددا بازگشت دارد آنقدر این مرحله تکرار می‌شود تا کم کم عارضه از بین رود. 
وی اذعان داشت: نوع درمان این بیماری دارو درمانی بوده و بستگی به این دارد که کدام قسمت از بدن را درگیر کند. درماتیت سبورئیک سر و یا شوره سر معمولا با شامپوهایی که شامل سلنیوم سولفاید و اسید سالیسیلیک می‌‌باشد، درمان می‌شود این شامپو‌ها را باید ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کرد. استفاده از شامپوهای ضد شوره مفید هستند که در این صورت باید مو‌ها را کاملا به آن آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی سر مانده و سپس باید سر را شست همچنین افراد مبتلا به اگزمای سبوره باید از مواد محرک کمتر استفاده کنند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اح ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    38 1
    سلام دوستان کسایی ک این بیماری دارن به این گروه بیان و از تجربیات بقیه استفاده کنن