رئیس جامعه جراحان کشور گفت: جریان سازمان‌یافته‌ای را در جهت بی‌ارزش و کم ارزش کردن و توهین به جامعه پزشکی شاهد هستیم. جسارت را به جایی می‌رسانند که پزشکی را مافیا می‌نامند.

جریان سازمان یافته‌ای درصدد توهین به جامعه پزشکی است/پزشکان را مافیا می‌نامند

سلامت نیوز: رئیس جامعه جراحان کشور گفت: جریان سازمان‌یافته‌ای را در جهت بی‌ارزش و کم ارزش کردن و توهین به جامعه پزشکی شاهد هستیم. جسارت را به جایی می‌رسانند که پزشکی را مافیا می‌نامند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج فاضل در کنگره جامعه جراحان کشور که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: سالها آرزوی همدلی بین وزارت بهداشت و نظام پزشکی را داشتیم و در همین مدت کوتاه وزارت بهداشت دستاوردهای مهمی را داشت که یکی از آنها تنویر جایگاه سلامت است.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت طرحی امید بخش است که بار هزینه‌ها را از دوش مردم برمی‌دارد. این در حالی است که در دولت قبل بخشی از پول این وزارتخانه فقیر را گرفتند و به وزارت راه دادند و بعد از انتقادی که به آن شد به جای اصلاح، وزیر را برکنار کردند.

فاضل افزود: موضوع دیگر مسئله تمام نشدنی تعرفه‌هاست اکنون میراث‌دار گذشته هستیم در حالی که از کرامات دولت قبلی این بود که به مدت 6 سال K جراحی تعیین نشد در حالی که تورم افزایش یافت و اکنون بین تعرفه فعلی و عادلانه شکاف به حدی بزرگ است که نه بودجه و نه بیمه تحول آن را ندارند.

رئیس جامعه جراحان کشور ادامه داد: اگر اکنون هر تعرفه‌ای تعیین شود باز با واقعیت تفاوت دارد. فریز کردن تعرفه‌ها و K جراحی در سالهای گذشته عوارض وخیمی داشته که باید ترمیم شود.

وی گفت: جریان سامان‌یافته‌ای در جهت بی‌ارزش کردن و کم ارزش کردن و توهین به جامعه پزشکی را شاهد هستیم. این جریان هر روز برای پزشکان باب تازه‌ای باز می‌کند و میلیاردها تومان پول مملکت به تاراج رفته اما هیچ کس به فکر آن نیست.

وی گفت: با این شرایط به یکباره برخی‌ها شروع می‌کنند به حرفه شریف جامعه پزشکی حمله می‌کنند و هر روز یک خط و نشان می‌کشند یک روز تهدید به زندان می‌کنند و یک روز تهدید به شلاق می‌کنند. در حالی که آدرس اشتباهی می‌دهند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند تا نتواند برنامه‌ها را اجرایی کند. برنامه‌ای که خواسته مردم است.

رئیس جامعه جراحان کشور با انتقاد از اینکه برخی‌ها آدرس اشتباهی به افکار عمومی می‌دهند گفت: جسارت را به جایی می‌رسانند که پزشکی را مافیا می‌نامند این یک جنایت است یا معنای مافیا را نمی‌دانند یا پزشکی را نمی‌شناسند این افراد باید بدانند وجدان جامعه این حرف‌ها را فراموش نمی‌کند.

فاضل گفت: جالب است که در مورد اختلاس‌ها خاموشند اما به 4 جراح که کارشان نجات انسان‌هاست حمله می‌کنند. اگر مسائلی وجود دارد که ما هم به آن معتقد هستیم راهش ورود سازمان نظام پزشکی است تا تکلیف این پزشکان مشخص شود.

وی تصریح کرد: اگر دلشان برای مردم می‌سوخت وقت گرانبهایشان را صرف حل معضلات پزشکان می‌کردند. تعرفه را اصلاح می‌کردند در حالی که همه هزینه‌های پزشکی باید توسط بیمه‌ها داده شود و قبول داریم که هزینه‌های درمان بالاست اما در همه جای دنیا این چنین است.

رئیس جامعه جراحان کشور اظهار کرد: این بیمه‌های ناتوان را باید درست کنند تا بتوانند سر پا بایستند و دیگر نگران پرداخت هزینه‌های مردم از این طریق نباشیم اگر مشکلی است و کار پزشکان مطابق اعتدال نیست نظام پزشکی باید به ‌آنها رسیدگی کند.

فاضل گفت: در 20 گروه اجتماعی گروه پزشکی از سایر گروه‌ها قانع‌تر، صبور‌تر و پرتوان‌تر است و همه کشور از خدمات آن برخوردار است بنابراین اگر یکی، دو مورد مشکلی پیش آمده باید به آن رسیدگی شود و مربوط به همه جامعه پزشکی نمی‌شود.

وی نسبت به اشتغال جراحان ابراز نگرانی کرد و گفت: باید پرسید چرا تا این حد پزشک و جراح تربیت می‌کنیم اینها پس از تحصیل کاری ندارند و به کارهایی می‌پردازند که به درد مردم نمی‌خورد بنابراین از وزارت بهداشت می‌خواهیم تعداد دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها را بررسی کنند و با توجه به توانایی موجود توزیع را انجام دهند.

فاضل همچنین گفت: پزشکان از طرح تاریخ گذشته خدمت ناراحتند و باید شرایط را برای پزشکان زن که مجبور هستند در شرایط سختی طرح خدمت را بگذرانند تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha