رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، کمبود شدید پرستار را یکی از مشکلات اصلی این بیمارستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به علت کمبود پرستار یکی از بخشهای ICU غیرفعال مانده است.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، کمبود شدید پرستار را یکی از مشکلات اصلی این بیمارستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به علت کمبود پرستار یکی از بخشهای ICU غیرفعال مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکترعظیم مهرور در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان، با اشاره به اینکه این بیمارستان یک چهارم کودکان مبتلا به سرطان را پوشش می‌دهد، گفت: این بیمارستان در حال حاضر دارای 70 پرستار است که ما انتظار داریم به سه برابر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت کمبود پرستار یکی از بخشهای ICU غیرفعال مانده در حالی که از لحاظ تجهیزات هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی در ادامه به اهمیت این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان کشورهای منطقه را پوشش می‌دهد و بیماران منطقه از جمله عراق، افغانستان و حتی آفریقا برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر مهرور با تاکید بر این مطلب که هیچ یک از بیماران به علت فقر اقتصادی درمانشان متوقف نمی‌شود، افزود: متاسفانه بیمه‌ها در بازپرداخت پول‌هایشان همیشه دیر عمل می‌کنند و این در روند کارهای اداری بیمارستان مشکل ایجاد کرده است.

در ادامه این نشست دکتر مریم تشویقی دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی انکولوژی کودکان با اشاره به اینکه این کنگره در اولین سالگرد درگذشت پروانه وثوق برگزار می شود، گفت: این کنگره از 27 تا 29 اردیبهشت ماه توسط بیمارستان محک، انجمن خون و سرطان ایران و انجمن خون و سرطان آلمان برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای علمی این کنگره گفت: محورهای علمی این کنگره شامل سرطان خون، پیوند سلولهای بنیادی خون در سرطان هماتوپوئتیک کودکان، طب درد و تسکینی در سرطان‌های بدخیم کودکان است.

وی ادامه داد: مخاطبین این کنگره پزشکان عمومی، متخصصان کودکان، داخلی، فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، متخصص طب درد، بیهوشی و روان پزشکان و روانشناسان هستند.

دکتر تشویقی با بیان این مطلب که 11 سخنران از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، آمریکا و استرالیا حضو دارند، اظهار کرد: تعداد پوسترهای ارائه شده به این کنگره 30 پوستر است که از این تعداد هفت پوستر آن پذیرفته و ارائه می‌شود.

دبیراجرایی اولین کنگره بین المللی انکولوژی کودکان در پایان خاطرنشان کرد: این رویداد علمی با حضور اساتید، صاحبنظران حوزه سرطان کودک از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و امید است که با اشتراک گذاشتن یافته‌های نوین در درمان سرطان، شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات قابل ارائه به همه کودکان مبتلا به سرطان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha