دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11160

تستی كه به طور معمول برای یافتن بیماری سرطان پروستات در مردان مورد استفاده واقع می شود ممكن است در مردان چاق موثر نباشد و سرطان این گروه از مردان به روش یاد شده تشخیص داده نشود.

محققان علوم پزشكی در مطالعه بر روی 535 مرد دریافتند مردان چاق دارای مقادیر كمتری از هورمون پی اس ای هستند كه در صورت ابتلا به سرطان تست غربالگری یاد شده در آنان به خوبی نشان دهنده ابتلا به سرطان نیست.

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است و 80 درصد مردان بالاتر از 80 سال دچار درجاتی ازتغییرات بدخیم پروستات می شوند.
این محققان می گویند: اختلال در دفع ادرار شایع ترین علامت بالینی و وجود خون در ادرار شایع ترین یافته اتفاقی آزمایشگاهی سرطان پروستات است.

بنا به اعلام محققان علوم پزشكی این سرطان در افراد مسن مشاهده می شود و با بالا رفتن سن شیوع آن نیز افزایش می یابد و بزرگ شدن غیر طبیعی پروستات می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد.

محققان همچنین با اشاره به اینكه علت اصلی سرطان پروستات ناشناخته است افزودند: عوامل مستعدكننده ای چون مصرف بیش از حد چربی، كمبود فیبر در غذا، استعمال سیگار و مواد غذایی حاوی كالری بالا می توانند در ایجاد نوع بدخیم آن نقش داشته باشد.

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان در دنیاست و این بیماری به ویژه در مراحل ابتدایی درمان پذیر است، ضروری است مردان بالای 50 سال و حتی افرادی كه علایم بیماری را ندارند با مراجعه به پزشك سالانه تحت آزمایش های غربالگری قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha