- مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران گفت: به منظور اصلاح و به روز رسانی سرنگ های تولیدی شرکت با همت متخصصان از اواسط سال 92 کار طراحی اولیه سرنگ های سه تکه دو و پنج سی سی آغاز شد که اکنون قالب های مربوط و دستگاه مونتاژ آن تهیه و آماده بهره برداری است.

سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران گفت: به منظور اصلاح و به روز رسانی سرنگ های تولیدی شرکت با همت متخصصان از اواسط سال 92 کار طراحی اولیه سرنگ های سه تکه دو و پنج سی سی آغاز شد که اکنون قالب های مربوط و دستگاه مونتاژ آن تهیه و آماده بهره برداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، خادم علیزاده افزود: به طور کلی سرنگ سه تکه به سرنگی گفته می شود که دارای قسمت لاستیکی به رنگ مشکی موسوم به (گسکت) است که علاوه بر بهداشتی بودن در ارتباط با امور ایمنی نیز در طراحی سرنگ لحاظ شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت بازار، شرکت تجهیزات پزشکی در سال 93 از این پتانسیل برخوردار است تا سقف 50 میلیون عدد از این سرنگ ها را تولید و روانه بازار کند. 

علیزاده با بیان اینکه ظرفیت تولید سرنگ در این شرکت اکنون بیش از 450 میلیون انواع سرنگ است، افزود: با توجه به کثرت درخواست استفاده از سرنگ با ظرفیت 3 میلی لیتر شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران این سرنگ را طراحی و آماده تولید کرده است. 

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران گفت: تولید سرنگ 3 میلی لیتر یک محصول کاملا ایرانی است و تمام قالب ها و دستگاه ها توسط متخصصان ایرانی زیر نظر این شرکت ساخته شده است و بزودی پس از اخذ مجوزهای مرتبط روانه بازار مصرف خواهد شد. 

تولید دستگاه استابلایزر (اختاپوس) در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران 

علیزاده افزود: مطابق با آمار موجود سالانه بیش از 50 هزار عمل قلب باز انجام می شود که یکی از تجهیزات مورد نیاز این عمل جراحی دستگاه استابلایزر است. 

وی افزود: دستگاه استابلایزر وسیله ای است که هنگام جراحی قلب باز مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه تا پیش از تولید آن در شرکت تجهیزات پزشکی، محصولی وارداتی بود و سالانه پیش از 5 میلیون دلار ارز صرف هزینه واردات آن می شد. 

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران ادامه داد: با تولید این محصول در کشور علاوه بر قطع واردات و پاسخگویی به نیاز داخلی کشور، امکان صادرات آن نیز به خارج از کشور فراهم خواهد شد. 

علیزاده افزود: این دستگاه که حاصل تلاش جوانان رشید ایرانی است توسط تعدادی از متخصصان جراح کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و تاییدیه های لازم را اخذ کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha