شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 111621

همزمان با آغاز طرح تحول سلامت برای جبران کمبود نیروی پرستاری از این هفته دانشجویان پرستاری می توانند داوطلبانه در مراکز دولتی مشغول به کار شوند.

سلامت نیوز: همزمان با آغاز طرح تحول سلامت برای جبران کمبود نیروی پرستاری از این هفته دانشجویان پرستاری می توانند داوطلبانه در مراکز دولتی مشغول به کار شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد میرزا بیگی گفت: پیرو اجرای طرح تحول سلامت از تمامی دانشجویان پرستاری به صورت کاملا داوطلبانه برای همکاری رسمی در مراکز دولتی با حقوق و مزایای مناسب و کافی دعوت به همکاری می‌شود.

 

وی در خصوص شرایط داوطلبین تاکید کرد: دانشجویان پرستاری ترم‌های 6و 7 و8 و مقاطع دکتری می توانند در کنار تحصیل‌شان در مراکز دولتی با جذب، همکاریشان را آغاز کنند به گونه‌ای که حتی شیفت بندی‌ها طوری صورت می‌گیرد که لطمه‌ای به روند تحصیل‌شان وارد نشود.
مشکلی در پرداخت حقوق و مزایای کافی نداریم

میرزابیگی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان دیگر نگرانی و مشکلی در خصوص پرداخت حقوق و مزایای پرستاران و آنجایی که قرار است جذب شوند نداریم، اظهار داشت: میزان دستمزد از قرار ساعت کاری به ترتیب برای دانشجویان مقطع کارشناسی، 5 هزار تومان، برای ارشد 7 هزار تومان و مقاطع دکتری نیز بالاترین سطح را دارند و این اعلام آمادگی جهت همکاری برای پرستاران و دانشجویان پرستاری کاملا داوطلبانه و بدون اجبار و تحمیل است و پیش بینی‌های ما برای جذب نزدیک به 33 هزار پرستار در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی سراسر کشور است و تا همین امروز بودجه 25 هزار نفر کنار گذاشته شده است و فعلا آمادگی کامل برای جذب 20 هزار نفر از دانشجویان پرستاری و پرستاران را داریم و حقوق آنها بر خلاف سالیان گذشته دقیقا سر هر ماه و نقدا پرداخت می‌شود.
وی گفت: متاسفانه به ویژه در سالهای اخیر به دلایل مختلف و عدم جذب دانشجویان پرستاری، پرستاران مجبور بودند در مراکز و کلینیک‌های خصوصی به گونه‌ای استثمار شده با حقوق و دستمزدی اندک کار کنند که حقوق‌شان نیز به درستی و به موقع پرداخت نمی‌شده و حالا با اجرای طرح تحول سلامت حتی پرستارانی که در این مراکز مشغول به کار هستند می‌توانند جذب مراکز دولتی شوند که البته کاملا داوطلبانه است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha