خوش شانسی یا بد شانسی از ذهنیات افراد ونوع نگرش آنها نشات می گیرد. خوش شانسی یا بد شانسی به تربیت درست والدین برای کودکان و تشویق به موقع برای برنامه ریزی وآینده سازی درست می تواند تعبیر شود.

سلامت نیوز: خوش شانسی یا بد شانسی از ذهنیات افراد ونوع نگرش آنها نشات می گیرد. خوش شانسی یا بد شانسی به تربیت درست والدین برای کودکان و تشویق به موقع برای برنامه ریزی وآینده سازی درست می تواند تعبیر شود.

به گزارش سلامت نیوز، بله ، بهاران از راه می رسد، عشق ، دوستی و مهربانی را زیر پنجره های طلایی خورشید خانم برای مان به ارمغان می آورد. راستی شما مثل من به خوش شانسی یا بد شانسی فکر کرده اید. آیا این جملات را شنیده اید: « پیشونی ، می شونی » ،« خرما از کرگی دم نداشت» یا « طرف دست به دریا می زنه خشک می شه» و « عجب آدم خوش شانسی » ...معنی این جملات وضرب المثل ها در فرهنگ لغات ما چیست؟ اگر بخواهیم واژه شانس را معنا کنیم باید بگوییم که این کلمه از ریشه فرانسوی گرفته شده و به معنای بخت و اقبال زبان خودمان است اما آیا ذاتا کسی بدشانس به دنیا می آید؟ آیا کسی به طور ذاتی خوش اقبال متولد می شود؟ معنای واقعی وحقیقی خوشبختی افراد آیا شانس واقبال آنهاست؟ این ها پرسش ها ونکاتی هستند بسیار مهم که به تک تک آنها پاسخ می دهیم .

نگرش های ذهنی

با توجه به آنچه در بالا مطرح شد خوش شانسی یا بد شانسی از ذهنیات افراد ونوع نگرش آنها نشات می گیرد. خوش شانسی یا بد شانسی به تربیت درست والدین برای کودکان و تشویق به موقع برای برنامه ریزی وآینده سازی درست می تواند تعبیر شود.

انسان ها با توجه به قوه عقلانی که نعمتی است از سوی باریتعالی می توانند با آموختن روش های درست زندگی، مهارت های ارتباطی صحیح، کار آموزی وآموزش حرفه ای برای زندگی می توانند طعم خوشبختی را احساس کنند واین خوشبختی احساسی است درونی که مختص فرد می باشد یعنی افراد خودشان این احساس را دارند که با داشته های شان خوشبختند یا خیر . چه بسا انسان هایی که با امکاناتی کم ، بسیار خوشحال و خوشبخت ، سرشار از انرژی وراضی از زندگی شان هستند اما هستند افرادی که در نعمت فراوان به سر می برند این حساس درونی را ندارند.

بیاییم  طرز فکر جدید داشته باشیم وبا تلاش وهمت خود، زندگی را زیبا ، دوست داشتنی، با آرامش وموفقیت وبهتر از پیش کنیم .

معنای خوشبختی 

اما حالا اگر از تمام این صحبت ها بگذریم معنای واقعی خوشبختی چیست؟‍! باید بگوییم ، انسان ها از بدو تولد در محیط ها و فرهنگ های متنوع به دنیا می آیند. زمانی که کودک محیط اطراف را درک می کند ومی تواند تقریبا با داستان ها وکتاب هایی که برایش خوانده می شود تعامل بر قرار کند سنش 4 – 5 سال می باشد. در این سنین اگر داستان های گوناگون کودکان در فرهنگ های مختلف بازشناسی می توان متوجه شد که مردم کشورهایی که موفقیت خودرا به شانس ، بیشتر مربوط می دانند معمولا از طرف پدران ، مادران ونیاکان خود داستان های حیرت انگیزو داستان هایی که در آنها امید به زندگی سوژه اصلی است بیشتر می شنوند. از سوی دیگر شاهد زمینه های موفقیت این افراد در بزرگسالی می باشیم . پس خوش شانسی یا بد شانسی مادرزادی نیست .

نقش شانس

زندگی افراد اغلب دستمایه اهداف و عشق ورزیدن به تک تک لحظه هاست اما اگر افراد نا توانی های خود رابه گردن روزگار بیندازند و از سیستم دفاعی استفاده کنند. این نا کامی ها و ناتوانی ها را به عوامل بیرونی نسبت داده تا خود رااز کنش های ناکامی برهانند. مثلا می گویند: « من شانس ندارم. هرجا پا می گذارم از زمین وزمان برام می باره.» یا « دریا رودیدی ، منو ببرن کنارش کویر لوت می شه. »

خیلی وقت ها این اشتباه و طرز فکر ماست که ما آن را اشتباها به شانس تعبیرمی کنیم . این موقعیت ها می تواند به صورت مثبتنیز رقم بخورد .شخصی موفقیت نسبی به دست آورده در حالی که محیط ، اطرافیان و دوستان ، همه وهمه در این موفقیت سهم داشته اند اما او این گونه معنا می کند که «این من بودم که شانس خوبی داشته ام ودر کارم موفقیت به دست آورده ام .»

منبع: آموزش برتر ، خانم دکتر لیلا معینی : روان شنا س عمومی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha