دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به زودی با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه‌ای را در راستای چگونگی و راهکارهای پیشگیری اجتماعی از اعتیاد و رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امضاء خواهیم کرد، گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای اجرای این رویکرد اجتماعی را دارد.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به زودی با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه‌ای را در راستای چگونگی و راهکارهای پیشگیری اجتماعی از اعتیاد و رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امضاء خواهیم کرد، گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای اجرای این رویکرد اجتماعی را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر احمد موسوی در رابطه با رویکرد اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که اواخر سال گذشته با ستاد داشتیم، اعلام آمادگی کردیم که جمعیت هلال احمر با بسیج داوطلبان و جوانان عضو این سازمان آمادگی کامل برای همکاری در کنار سایر نهادها در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را دارد.

وی افزود: بیش از دو میلیون جوان و 700 هزار داوطلب، عضو جمعیت هلال احمر هستند که با ارائه آموزش‌های لازم به این افراد می‌توان در جهت اجتماعی کردن مبارزه گام برداشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای اجتماعی کردم امر مبارزه، نیاز به تغییر رویکرد و راهبرد داریم، گفت: پدیده اعتیاد را باید به خوبی شناخت و این معضل اجتماعی را به صورت علمی و دقیق آسیب‌شناسی کرد.

موسوی با اشاره به اینکه باید فاکتورهای دخیل در بروز اعتیاد از جمله بیکاری، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیز در نظر گرفت و نگرش‌ها را نسبت به موضوع اعتیاد اصلاح کنیم، ادامه داد: سهم همه این عوامل باید در بروز اعتیاد احصاء شود و پس از آسیب شناسی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

موسوی افزود: بسیاری از بیماری‌ها در کشورهای مختلف مورد درمان قرار گرفته و اعتیاد نیز به‌عنوان یک بیماری بررسی علمی قرار می گیرد لذا بهتر است که در این رابطه از مدل‌ها و الگوهای کشورهای موفق نیز استفاده شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه متاسفانه آمارهای موجود در مورد تعداد معتادان در کشور نگران‌کننده است، خاطر نشان کرد: هلال احمر آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت ملی خود که جوانان و داوطلبان هستند در رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سهیم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha