نماینده اداره کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر خبر داد.

سلامت نیوز: نماینده اداره کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کامران بهرامی روز شنبه در کارگاه ادغام خدمات اختلالات مصرف موادمخدر در نظام مراقبت های اولیه سلامت کشور در شهرکرد افزود: این سند شامل دو بخش ˈبالادستیˈ و ˈبرش استانیˈ است که در بخش استانی مسائل قومی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر استان در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در نظر گرفته شده است. 

وی کاهش ابتلا به اعتیاد و توسعه خدمات پیشگیری برای حداقل 40 درصد از جمعیت جامعه هدف را از منویات تدوین این سند عنوان کرد. 

بهرامی، رصد و شناسایی معتادان، تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد منابع علمی و اجرای برنامه های سالانه را از عناوین سند جامع پیشگیری اولیه ازاعتیاد کشور دانست . 

وی ادامه داد: این سند در حال بررسی در وزارت کشور است و بزودی برای اجرا به استانها ابلاغ می شود. 

بهرامی با بیان اینکه تاکنون برنامه ای یکپارچه در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای پیشگیری از اعتیاد اجرا نشده است، گفت: این سند، برنامه جامعی است که اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد را نظام مندتر از گذشته انجام می دهد. 

نماینده اداره کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای اجرای موفق این سند کارشناسان باید علاوه بر اطلاع رسانی مناسب به مدیران بالادستی، تعامل بیشتری نیز با حوزه های ستادی و شوراهای هماهنگی استانی داشته باشند. 

این کارگاه با حضور کارشناسان مراکز بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت و نماینده اداره کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تالار ˈابن سیناˈ(ی) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مدت سه روز در حال برگزاری است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha