یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

استراحت و خواب کوتاهی که افراد در طول روز دارند خواب محسوب نمی‌شوند بلکه چرت نامیده می‌شود و این چرت روزانه هم نباید بیش از یک ساعت باشد.

سلامت نیوز: استراحت و خواب کوتاهی که افراد در طول روز دارند خواب محسوب نمی‌شوند بلکه چرت نامیده می‌شود و این چرت روزانه هم نباید بیش از یک ساعت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک کارشناس علم روانپزشکی گفت: افراد طبیعی در شبانه‌روز بین 6 تا 8 ساعت خواب نیازمند دارند.

محمد مظاهری کارشناس علم روانپزشکی گفت: افرادی که در طول شبانه‌روز به دلیل داشتن درد و... و تب از خواب بر می‌خیزند خواب راحت و مداومی را تجربه نمی‌کنند و طبیعتا برساعت خواب تأثیر می‌گذارد. 

وی در ادامه افزود: افرادی که در طول شبانه روز بیشتر از 6 تا 8 ساعت می‌خوابند دچار نوعی بی‌انگیزگی و افسردگی در زندگی هستند و همچنین افرادی که کمتر از آن می‌خوابند از بی‌خوابی رنج می‌برند. 

مظاهری تصریح کرد: استراحت و خواب کوتاهی که افراد در طول روز دارند خواب محسوب نمی‌شوند بلکه چرت نامیده می‌شود و این چرت روزانه هم نباید بیش از یک ساعت باشد. 

این کارشناس در ادامه گفت: بی‌خوابی‌های مکرر در طول شب فرد را پرخاشگر و عصبی می‌کند و با ادامه این روند سطح کارآیی و بازده مفید پایین می‌آید و اثرات منفی به دنبال خواهد داشت.
 
مظاهری خاطر نشان کرد: تنظیم کردن خواب شبانه‌ روزی برای افراد طبیعی به سادگی امکانپذیر است اما در مورد افراد بدخواب و پرخواب باید با کمک کارشناسان این زمینه کمک گرفت و مشکل را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha