رئیس سازمان غذا و دارو از تغییرات لازم در مسیر تولید غذا خبر داد و گفت: سالم‌سازی شیر،تصویب و توسعه روغن‌های مفید مانند زیتون و به نصف رساندن میزان اسید چرب ترانس روغن های مصرفی از این موارد است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از تغییرات لازم در مسیر تولید غذا خبر داد و گفت: سالم‌سازی شیر،تصویب و توسعه روغن‌های مفید مانند زیتون و به نصف رساندن میزان اسید چرب ترانس روغن های مصرفی از این موارد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رسول دیناروند گفت:‌ در جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به دنبال آن هستیم تا میزان اسید چرب ترانس را در کارخانجات غذاسازی به نصف برسانیم.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد به هر میزانی که اسید چرب در غذاها کاهش یابد، ۲ برابر آن بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این درحالی است که سیر صعودی بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها در ایران هنوز متوقف نشده و در این بیماری‌ها رشد داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی کشورها توانستند سیر صعودی این بیماری ها را متوقف کنند، به همین دلیل سیاست ما نیز در وزارت بهداشت این است که بتوانیم سیر این گونه بیماری‌ها را متوقف کنیم.

دیناروند افزود:‌ البته انجام این هدف در کوتاه‌مدت شدنی نیست اما به هرحال به وضعیت موجود کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این شورا در مورد سالم‌سازی شیر نیز برنامه‌هایی در دست است، گفت: توسعه روغن‌های مفید مانند زیتون را نیز به تصویب خواهیم رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha