یک کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی با بیان اینکه عواملی همچون هیجانات، استرس، تعارضات خانوادگی از جمله عواملی هستند که سبب مشاهده کابوس می‌شوند، افزود: مشاهده این گونه خواب‌ها بیشتر در بین زنان و دوقلوها رخ می‌دهد.

سلامت نیوز: یک کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی با بیان اینکه عواملی همچون هیجانات، استرس، تعارضات خانوادگی از جمله عواملی هستند که سبب مشاهده کابوس می‌شوند، افزود: مشاهده این گونه خواب‌ها بیشتر در بین زنان و دوقلوها رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مراد چوپانی گفت: دیدن خواب‌های وحشتناک و کابوس از دوران کودکی شروع می شود که از سنین 4 تا 13 سالگی شروع و به صورت خود به خود در دوران نوجوانی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در برخی موارد دیدن خواب‌های وحشتناک نیز در بزرگسالی در بین سنین 20 تا 30 سالگی اتفاق می‌افتد که اگر به صورت مداوم باشد بطوری که در طی هفته چندین بار خواب‌های وحشتناک دیده شود عوارض زیادی برای فرد به دنبال دارد.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: دیدن خواب‌های وحشتناک نوعی از اختلالات شبه خواب است که علت آن تاکنون به طور قطعی مشخص نشده است.

چوپانی خاطرنشان کرد: از علائم دیدن این گونه خواب‌ها می توان به راه رفتن در خواب، نشناختن اعضای خانواده پس از بیداری، فریاد زدن و نامناسب بودن ریتم خواب اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: علائم فیزیولوژیای دیدن این گونه خواب‌ها در بدن عرق کردن، تپش زیاد قلب، تنش‌های بدنی و دیگر عوامل است.

چوپانی با بیان اینکه عواملی همچون هیجانات در طول روز، استرس، تعارض‌های خانوادگی و نابهنجاری‌های عصبی از جمله عوالی هستند که سبب مشاهده کابوس و خواب‌های وحشتناک است، افزود: دیدن این گونه خواب‌ها بیشتر در بین زنان و دوقلوها رخ می‌دهد.

وی تشریح کرد: دین خواب‌های وحشتناک همپوشی بالایی با بیماری‌های خاص در افراد دارد ولی دیدن این نوع خواب‌ها دلیل زیستی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام برخی کارها مثل تغذیه مناسب، ایجاد آرامش روانی، جلوگیری از استرس‌ها در دوران کودکی و ابراز محبت مانع از دیده شدن این گونه خواب‌ها می شود.

چوپانی تاکید کرد: مشاهده خواب‌های وحشتناک نوعی از اختلالات شبه خواب است که تنها راه درمانی این نوع خواب‌ها ریلکس کردن است که نوعی روش برای رسیدن به آرامش می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha