مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گفت: آیین نامه این لایحه با همکاری وزارتخانه های دادگستری، کشور و رفاه بزودی تدوین می شود و در نهایت در آینده ای نزدیک با تصویب هیات دولت اجرایی خواهد شد.

آخرین جزئیات لایحه فرزند خواندگی/ تدوین آیین نامه اجرایی با همکاری سه وزارتخانه

سلامت نیوز: مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گفت: آیین نامه این لایحه با همکاری وزارتخانه های دادگستری، کشور و رفاه بزودی تدوین می شود و در نهایت در آینده ای نزدیک با تصویب هیات دولت اجرایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید رضا الوند در مورد لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، گفت: این لایحه که در مجلس و همچنین شورای نگهبان به تصویب رسید در انتظار تدوین آیین نامه و همچنین تصویب نهایی از سوی هیات دولت است که پس از آن برای اجرایی شدن آماده شود.

وی گفت: با استفاده از نظر کارشناسان، متخصصین و حقوقدانان پیش نویس این آیین نامه در سازمان بهزیستی تهیه شده و اواخر سال گذشته برای تدوین نهایی آیین نامه به وزارت رفاه ارسال شده است.

به گفته مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی برای تدوین آیین نامه نهایی باید 3 وزارتخانه کشور، دادگستری و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نسبت به این امر اقدام کنند که البته سازمان بهزیستی نیز حضور دارد.

وی تاکید کرد: در هفته جاری اولین جلسه تدوین آیین نامه در وزارت رفاه با حضور نمایندگان وزارتخانه های ذیربط تشکیل می شود و پس از آن به کمیسیون تخصصی دولت فرستاده می شود و در نهایت باید پس از اعمال اصلاحات احتمالی در کمیسیون لوایح دولت، در هیات وزیران به تصویب برسد.

الوند گفت: این آیین نامه 20 ماده دارد که به دلیل اینکه پیش نویس آن از سوی سازمان بهزیستی آماده شده زمان زیادی برای بررسی و تصویب نهایی به طول نمی انجامد و امیدواریم در آینده نزدیک برای اجرایی شدن آماده شود.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی، مواردی که ابهام دارد به طور کامل مشخص و رفع خواهد شد، افزود: در نهایت از سوی دولت به سازمان بهزیستی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: با اجرایی شدن قانون جدید کودکانی که برای واگذاری باید 3 سال از تحت پوشش بودن آنها در سازمان بهزیستی می گذشت از این پس به عنوان فرزندخوانده به خانواده ها سپرده می شوند و در این صورت بسیاری از مشکلات ما در رابطه با فرزندخواندگی برطرف می‌شود.

به گفته وی، در صورت اجرای قانون جدید فرزندخواندگی بسیاری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرستی که در گذشته امکان واگذاری آنها به خانواده های جایگزین وجود نداشت، فراهم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha