یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 111662

عارضه چشمی شالازیون در اغلب موارد در مراحل ابتدایی بدون علامت است و با گذشت زمان، تورم تدریجی و بدون التهاب لبه پلک‌ها بر فرد مبتلا عارض می‌شود.

سلامت نیوز: عارضه چشمی شالازیون در اغلب موارد در مراحل ابتدایی بدون علامت است و با گذشت زمان، تورم تدریجی و بدون التهاب لبه پلک‌ها بر فرد مبتلا عارض می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرعلی شایسته متخصص بیماری‌های چشم گفت: شالازیون یک توده ساچمه مانند بدون درد در لبه فوقانی یا تحتانی پلک چشم است که از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به تورم و نداشتن التهاب غده اطراف لبه پلک‌ها اشاره کرد. 


وی با بیان اینکه شالازیون به نوعی تورم غیرعفونی و استریل غدد چربی پلک است، افزود: در نتیجه تورم غدد چربی پلک، توده‌ای ساچمه مانند درلبه پلک ایجاد می‌شود که این توده به مروز زمان بزرگ‌تر و حتی عفونی شده و با قرمزی و درد همراه است. 
شایسته تأکید کرد: البته عارضه چشمی شالازیون در اغلب موارد در مراحل ابتدایی بدون علامت است و با گذشت زمان، تورم تدریجی و بدون التهاب لبه پلک‌ها برفرد عارض می‌شود.
 
وی یادآور شد: عدم وجود درد، تورم تدریجی و فقدان علائم التهابی می‌تواند به تشخیص و تفکیک بیماری شالازیون از سایر بیماریهای مشابه کمک زیادی کند. 
شایسته خاطر نشان کرد: درحالت طبیعی شالازیون پس از چند روز کوچک می‌شود، درعین حال برطرف شدن کامل آن ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha