یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 111663

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: حدود پنج هزار و 500 پزشک در مناطق روستایی فعال هستند که نیاز اصلی برای این مناطق هفت هزار و 800 پزشک است.

با کمبود 2300 پزشک در مناطق روستایی کشور روبرو هستیم

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: حدود پنج هزار و 500 پزشک در مناطق روستایی فعال هستند که نیاز اصلی برای این مناطق هفت هزار و 800 پزشک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های استان گلستان به منظور بررسی برنامه تحول نظام سلامت کشور در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: از دو هفته دیگر، بسته پوشش بیمه و خدمات پزشکی روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت اعلام خواهد شد.

به گفته وی، همه باید در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت چه در سطح استان و چه در سطح کشور اقدام و برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: بودجه لازم برای اجرای برنامه تحول سلامت در نظر گرفته شده و مشکلی در راستای اجرای این برنامه احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: از 15 اردیبهشت برنامه تحول نظام سلامت در تمام استان‌های کشور شروع شده که براین اساس تعرفه پرداختی بیماران در این برنامه از 37 الی 47 درصد به 10 و 5 درصد به ترتیب برای شهرنشینان و روستائیان کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: بسته زایمان طبیعی رایگان اکنون در بیمارستان‌های دولتی کشور در حال اجرا است که تاکنون به خوبی انجام شده و به امید خدا این روند ادامه خواهد داشت.

حریرچی گفت: در سال جاری دولت تلاش دارد تا بیمارستان‌های بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برساند و برای بیمارستان‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر نیز بسته‌های خاصی دیده شده که با کمک بخش خصوصی و خیرین انجام می شود.

وی اظهار کرد: برای پزشکانی که در روستاها مستقر می‌شوند و 23.5 روز بطور شبانه روزی کار می کنند، در سال قبل بین 14 تا 50 میلیون ریال بیشتر تعلق نمی گرفت، اما با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، میزان دستمزد و حقوق آنان افزایش خواهد یافت و بدون شک با اجرای این برنامه، میزان علاقه پزشکان برای حضور در روستاها بیشتر خواهد شد.

وی گفت: دولت 100 هزار میلیارد ریال در بخش بهداشت و سلامت جامعه در نظر گرفته که برای اجرای هشت بسته در برنامه تحول که اکنون سه بسته آن در حال اجرا است، 68 هزار میلیارد ریال پیش بینی کرده و این در حالی است که این میزان در سال قبل تنها 28 هزار میلیارد ریال بوده است.

حریرچی یادآور شد: دولت تدبیر و امید اولین دولتی است که در بخش بهداشت و درمان بودجه لازم را تامین کرده، اما به قدری از گذشته عقب ماندگی داریم که باید به مرور زمان آن بخش‌ها را هم جبران کنیم.

وی ادامه داد: سیاست دولت این است که براساس سیاست ابلاغی رهبری، شیرینی تحول کاهش هزینه‌های درمان مردم و افزایش کیفیت مردم به خوبی حس شود.

وی در خصوص ضمانت اجرای کار و برنامه تحول نظام سلامت گفت: حضور شخص رییس جمهور در اولین روز اجرای این برنامه در وزارتخانه، تلاش معاونت برنامه ریزی رییس جمهور و پیگیری‌های رییس مجلس شورای اسلامی به ویژه در زمینه گنجانده شدن پول و اعتبار برای این برنامه، خود بهترین تضمین و تعهد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha