یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 111665

با توجه به مطالعه‌ای کوچک که در نشست سالانه گوارش انجام شد متخصصان اندوسکپی و جراحان دریافتند کپسول های ارتعاشی برای کسانیکه از یبوست مزمن رنج می‌برند بسیار مفید واثربخش است.

سلامت نیوز: با توجه به مطالعه‌ای کوچک که در نشست سالانه گوارش انجام شد متخصصان اندوسکپی و جراحان دریافتند کپسول های ارتعاشی برای کسانیکه از یبوست مزمن رنج می‌برند بسیار مفید واثربخش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طی آزمایشاتی از 26 شرکت کننده که همگی از یبوست مزمن(سندروم روده تحریک پذیر) رنج می‌برند خواسته شد تا در طی دو هفته کپسول ارتعاشی مصرف کنند که دیده شد مقدار حرکات روده آن‌ها نزدیک به 4 بار در روز افزایش یافت و علائم یبوست از بین رفت.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کپسول‌های ارتعاشی نوعی تکنولوژی هستند که با توجه به تراشه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است پزشکان به ضبط تصاویر در داخل روده به جای آندوسکوپی می‌پردازند و می‌توانند به عنوان یک موتور کوچک باعث تحریک اعصاب روده شوند.
نتایج مطالعات نشان می‌‌دهند این مطالعه مقدماتی در مجهز کردن کپسول‌ها به فناوری‌های روز می‌تواند بسیار موثرتر از دیگر درمان‌ها می‌شود.
گفتنی است این کپسول ها نوعی دستگاه بدون عوارض شیمیایی هستند که یبوست را از بین می‌برند و عوارض جانبی بسیار ناچیزی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha