یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: بخشی از بدقولی‌ها در خانواده و محیط اجتماع به زندگی پرمشغله جامعه مدرن امروزی برمی‌گردد که البته این وضعیت با برنامه‌ریزی قابل حل است.

سلامت نیوز: یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: بخشی از بدقولی‌ها در خانواده و محیط اجتماع به زندگی پرمشغله جامعه مدرن امروزی برمی‌گردد که البته این وضعیت با برنامه‌ریزی قابل حل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین ابراهیمی مقدم گفت: کافی است که افراد اندکی نسبت به اطرافیان و جامعه خود مسئولیت‌پذیر بوده و برنامه‌ریزی صحیح انجام دهند در چنین شرایطی است که می‌توان عادت‌های غلط فرهنگی را تغییر داد و با اتکای به نفس و با هدف احترام به ارزش‌های جامعه اختلالات شخصیت را درمان کرد.  

ابراهیمی مقدم ادامه داد: روابط اجتماعی افراد در جامعه نیاز به سرمایه‌های اجتماعی پیوند دهنده‌‌ای دارد که آنان را به یکدیگر نزدیک کرده و همدلی و اعتماد را در روابطشان تقویت کند.  
وی تأکید کرد: خوش قولی یکی از اساسی‌ترین سرمایه‌های اجتماعی پیوند دهنده افراد در جامعه است.  

ابراهیمی مقدم هم‌چنین افزود: بدقولی نوعی ناهنجاری اجتماعی است که پایه تربیت غلط در خانواده زمینه‌ساز این نوع رفتار غلط ارتباطی می‌شود. 

وی با اشاره به نحوه غلط تربیت فرزندان از سوی والدین ادامه داد: بعضی اوقات در خانواده‌ها مشاهده می‌شود والدین نسبت به تربیت صحیح فرزندان خود برای ورود به اجتماع همت کافی ندارند و در قبال تربیت آنان آنچنان که باید مسئولیت‌پذیر نیستند.  

در صورتی که والدین باید مانع از رفتارهای غلط فرزندان خود شوند و با تشویق و تنبیه از شکل‌گیری رفتارهای غلط در آنان جلوگیری کنند.  

این روانشناس خاطر نشان کرد: برای مقابله با بدقولی باید به ریشه‌های آن در کانون خانواده توجه کرد و باتوجه به عواقب زیان‌بار این ناهنجاری و رفتار غلط اجتماعی در محیط خانواده و اجتماع از رواج بیش از حد آن جلوگیری کرد. 

باید در قدم نخست فرهنگ درون خانواده‌ها را اصلاح کرد و تیم تربیتی مدارس و آموزشگاه‌ها را تقویت کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha