یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان بویین زهرا تردید و ترس را از موانع ارتباط با افراد دارای معلولیت عنوان و بر ضرورت خودداری از آن تأکید کرد.

سلامت نیوز: مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان بویین زهرا تردید و ترس را از موانع ارتباط با افراد دارای معلولیت عنوان و بر ضرورت خودداری از آن تأکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد افشار صبح امروز در جمع اولیای دانش‌آموزان مدرسه استثنایی شهید خلیلی بویین زهرا اظهار کرد:

ترس از ناآگاهی و کمبود دانش لازم برای برخورد در ملاقات با فرد معلول باعث ایجاد اضطراب می‌شود.

وی افزود: فرد دارای معلولیت، برخوردار از احساس است، پس همانطور باید با او رفتار شود که دوست داریم با ما این گونه رفتار کنند.

افشار با تأکید بر اینکه باید اجازه دهید منطق و دوستی، موانع احتمالی را از میان بردارد، به شیوه برخورد با افراد دارای اختلالات یادگیری یا کم‌توانی ذهنی اشاره کرد.

کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان بویین زهرا عنوان کرد: ساده و آسان ارتباط بگیرید و عبارات یا پرسش‌های خود را به روشنی بیان کنید.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که فرد به شما پاسخ می‌دهد، تمرکز و توجه داشته باشید و به او فرصت دهید تا آنچه را در ذهن دارد، بیان کند یا نشان دهد.

کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت ـ درمان بویین زهرا در تشریح شیوه برخورد با فردی که اختلال در تکلم دارد، تصریح کرد: در صحبت با چنین فردی، توجه داشته، صبور باشید و برای تکمیل کلام و تفکر فرد به وی فرصت دهید.

افشار ضمن توصیه به اینکه سعی در پایان دادن به صحبت‌های فرد معلول و کم‌توان نداشته باشید، اضافه کرد: در صورتیکه متوجه منظور وی نشدید، از فرد بخواهید تا کلام خود را تکرار کند.

کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان بویین زهرا اذعان کرد: در ادامه آنچه را شنیده‌اید، شما نیز بیان کنید تا متوجه درستی یا نادرستی برداشت خود شوید.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از ابزاری که به سهولت در برقراری ارتباط و پیشرفت گفت‌وگو کمک می‌کند، آمادگی داشته باشید.

کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان بویین زهرا یادآور شد: در ایجاد ارتباط با شخصی که برای صحبت، تخته الفبا یا کامپیوتر مجهز به برنامه گفتار ترکیبی به کار می‌برد، اضطراب نداشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha